Test benzínu Shell V-Power Racing 100 oktanů vs Natural 95

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 10.07.2006, 11:23

Caizi píše:No a co kdyby se udělala mapa s posunutým předzápalem. (Tedy všechny hotnoty v mapě předstihu by se odpočítali tak jak kdyby se CAS pootočil.)?Díky
vobec ziadny problem....len treba vediet o kolko ich posunut, resp. skusit a dostelovat cez CAS pomocou stroboskopu na seriovych 15st....

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 10.07.2006, 11:28

Sem totiž přemýšlel že bych si to přepočítal na 95 a na Shell 100. No ale tak mě napadá jestli to bude mít nějaký přínos?Sniží se spotřeba? :wink:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 10.07.2006, 11:33

Caizi píše:Sem totiž přemýšlel že bych si to přepočítal na 95 a na Shell 100. No ale tak mě napadá jestli to bude mít nějaký přínos?Sniží se spotřeba? :wink:
samozrejme zo to bude prinos, spotreba sa znizi pretoze sa zvysi ucinnost motora. Podla mojho odhadu pri pouziti 100okt. paliva mozes nastavit zakladny predzapal na 20st., max. tlak turba dajme tomu 1.1bar a opatrne vyskusat. Ak mas dobry FMIC a volny vyfuk, nemali by byt detonacie. Ak by nejake lahke boli, tak posunut predzapal o stupen-dva spat.
Tymto zmenis predzapal v celej mape (aj ked v nizsich otackach a zataziach by mohol byt predzapal kludne aj 25-30st...pri 100okt. palive). Motor bude mat vyssi vykon v off boost (aj pri booste samozrejme) rezime ale zaroven tlak turba bude nabiehat neskor.

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 10.07.2006, 12:44

No a Stage 1 už je takto updělaná nebo ne? To by mě pak totiž napadlo proč si tak už nějaký čip něudělal, třeba pro ty co jezdí jen na 100okt..?

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 10.07.2006, 12:54

Caizi píše:No a Stage 1 už je takto updělaná nebo ne? To by mě pak totiž napadlo proč si tak už nějaký čip něudělal, třeba pro ty co jezdí jen na 100okt..?
stage1 nie je robena pre 100okt. benzin a v principe je velmi podobna seriovemu cipu, ma optimalizovany priebeh v nizsich otackach, ale nie az tak dramaticky. rozdiel je skor v davkovani paliva ako predzapale a v optimalizacii pre tlak turba 1bar. Pre 100okt. benzin by bolo mozne este viac zvysit predzapal a mozno pouzit aj chudobnejsiu zmes, to sa ale musi odladit individualne.
A cip som neurobil z rovnakeho dovodu z akeho som neurobil este ziadny cip.
Kazdopadne, pre tych, co jazdia vyhradne na 100okt. benzin odporucam nastavit predzapal len pomocou CAS a vyskusat jazdne vlastnosti. Ak mi zmeraju aktualny predzapal nastaveny na CAS, tak mozem skusit upravit sucasny cip tak, aby sa eventualne upravili pripadne negativne dopady na priebeh krut. momentu. Osobne si ale myslim, ze nastavenie CAS uplne staci.

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 10.07.2006, 13:04

ok..ja to myslel puvodně tak, že by se vlastně udělali dva režimy. A mezi těmi by se přpínalo v případě, kdy bych jel na 100okt.benzín a kdy bych jel na 95okt benzin. Ale pro ty co tankujou stále 100okt tak je to bezpředmětné. :wink:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 10.07.2006, 14:06

ale jasne, ako som pisal, treba odskusat pokial sa da na konkretnom aute posunut predzapal so 100okt. benzinom a podla toho mozem upravit povodny cip, urobi sa prepinac a da sa to prepinat podla pouziteho paliva, no problem....Tym padom ostane CAS na povodnom nastaveni.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 10.07.2006, 17:55

já jsem si nastavil cas na 18 a byl to rozdíl oproti 16 znatelný, při zátahu turba to bylo víc cítit, časy jsem neměřil a na 20 jsem se kvůli klepání už nedostal, prostě přestal jsem špekulovat, takže při 100oktan a stage 1 CAS klidně 18

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 10.07.2006, 18:07

jak dodělam FMIC tak zkusim a provedu nějaká měření
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo » 10.07.2006, 18:24

no tak pani teraz neviem. ja som mal doteraz na mojom predzapal 20 auto islo "v pohode" a teraz uz mam 15 a ziadny rozdiel som nejak nepocitil :?:
Nissan 200SX S13 1990

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 11.07.2006, 11:35

raddy píše:ale jasne, ako som pisal, treba odskusat pokial sa da na konkretnom aute posunut predzapal so 100okt. benzinom a podla toho mozem upravit povodny cip, urobi sa prepinac a da sa to prepinat podla pouziteho paliva, no problem....Tym padom ostane CAS na povodnom nastaveni.
:wink:

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 01.08.2006, 16:26

tak sem posunul CAS cca 4mm doleva a auto jede podstatně líp...reaguje líp na plynový pedál,..změřím kolko to je stupnu strobáčem,..doufám že ne až moc :?
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 01.08.2006, 18:50

pokud jsi měl 15 a o 4 mm jsi posunul, budeš okolo 20ti, tak daleko jsem se ještě nedostal, ale podle stoboskopu hrubým odhadem mm, se mi zdálo, že 1 mm na CAS je cca 1,5 stupnů na předstihu, ale je to jen teoretickya

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 01.08.2006, 19:00

trošku ho snížím,jen sem to zkoušel jak sem slíbil, jede to podtatně líp,..hlavně v off boost režimu
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Sentinel
user
Příspěvky: 319
Registrován: 14.02.2006, 16:45
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sentinel » 23.09.2006, 08:52

k tomu testu so 100okt. benzinom

dnes na prime v Autosalone testovali vplyv paliva na vykon motora a jazdne vykony.

1.auto - nejaky ropak,myslim ze to bol Nissan x-trail najprv naliali shel diesel a potom najaky kvalitnejsi shell diesel. rozdiel na 1km s pevnym startom bol minimalny a na brzde namerali o 2,4% vyzsi vykon

2.auto koktavka 2,0FSI,najprv naliali OMV 95 a potom OMV 100okt.
na kilometri bol rozdiel ovela vacsi ako s naftou,myslim ze zrychlenie na 100km sa zlepsilo o 1s!!! a celkovy cas bol tiez ovela lepsi.
na brzde bol rozdiel vo vykone viac ako 5%

zaujimave by bolo zmerat na brzde rozdiel medzi benzinmy na turbo-motore

da sa to pozriet tu ale mne ro nejde :(
http://www.prima-autosalon.tv/index.php ... lonu-cs-37
je to 38. diel

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů