Stránka 2 z 3

Napsal: 04.04.2006, 22:46
od Caizi
raddy píše:ako seriovy tachometer tak hlavne aj otackomer su pomerne nepresne, hlavne v poslednej tretine rozsahu....ale vyse 240 je realne (podla tachometra). Typujem ze v skutocnosti ukazuje tachometer pri 240 tak o cca 15km viac....
Doufám že ta nepřesnost je zpusobena přímo mechanismem otáčkoměru a ne výstupem z ECU na něj..datalogger počítá s připojením na výstup z ECU na otáčkoměr..a tam je přsnosti potřeba docela dost...

Re: Nějaká velká maximálka?255km/h

Napsal: 05.04.2006, 01:20
od valdos240sx
Caizi píše:Tak to zkoušel rozjet na maximálku a 240km/h jsem měl na 6000ot/min a na 7300ot/min jsem byl na úrovni 250km/h (nejsou tam už rysky, ale odhad vzdálenosti), možná 255km/h. Maximální otáčky mám 7500ot/min podle tachoměru.

Je to možné?nebo mám něco s tachošem (nebo něčím jiným)?Mám sice 15" a vzadu profil 50 ale to by přece na to nemělo mít vliv nebo ne?diky

Čaute hoši ja to také zkoušl se svojí 240kou před čtrnácti dnama kdy jsem jel do SK,mám cejchvanej tach. jen do 180km/h ale mám odměřenou rysku na 200km/h kvůli lepšímu odhadu rychlosti.Jel jsem cca.240km/h a auto pořad ještě zrychlovalo-nejel jsem sám a tak jsem se na to vybod,ale co se týče otaček tak má asi 240ka natáhlejší 5.př. stupen ostatní mi příjdou stejné.Při 240km/h otačkoměr ukazoval okolo 6000 otáček a neřekl bych že ukazuje špatně.Ohledně odchylky tachometru je to asi kapánek složitější,pač u nás máme informační radar pro řidiče a při rozdílných rychlostech se nění nadměřováním i podměřováním v porovnání s radarem.50tach.-radar48;120tach.-124radar a tak dále.Vyskoušelo to i pár mích známích a dopadly podpbně i s 200sx.Takže pravda se ukáže až někdo domluví letíště se slušným měřícím aparátem. :roll:

Re: Nějaká velká maximálka?255km/h

Napsal: 05.04.2006, 10:03
od blázen
no při 240km/h bude odchylka rozhodně vic jak 10km/h nebal bych se tvrdit 15-20km/h sou to stare auta, a ty tacháče už maj svoje za sebou, nikdy to přesně ukazovat nebude

Napsal: 05.04.2006, 18:30
od Kentoya
řekl bych, že převodovka, bude stejně zpřevodovaná, neli stejná, já měl při 5 000 na tachometru 200 km/hod, taže každej 1000 = 40km/hod, víc jsem to nezkoušel, zajížděl jsem písty

Napsal: 06.04.2006, 18:28
od pitrs
delaj to ty gumy ten tacháč je cejchovanej na 195/65 R15 a ne na jine takže jek dáš menší tak ti to udela i rozdíl o20 Km/h.Znám to ze skodovky ze závodu a jezdím na 50 a je tam rozdíl15 Km/h

Napsal: 06.04.2006, 18:50
od tamo
tacho je ciachovane na plaste 195/60 R15. :wink:

Napsal: 06.04.2006, 20:24
od Caizi
No ale přeci nejde o to jaké dáš gumy ne? Protože snímač rychlosti je na převodovce. A tudíž když budu mít menší kola tak bude maximalka třeba jen 200km/h zatímco budu mít větší tak pojedu třeba 260km/h...to beru, ale i když bych měl ty origo kola tak bych na tacháči i tak měl 255..protože odpor vzduchu přeci nemůže mít na to velký vliv...

te´d nevím jestli mě chápete? :lol:

Napsal: 06.04.2006, 21:02
od porsacek
Kentoya píše:řekl bych, že převodovka, bude stejně zpřevodovaná, neli stejná, já měl při 5 000 na tachometru 200 km/hod, taže každej 1000 = 40km/hod, víc jsem to nezkoušel, zajížděl jsem písty
Vcera kdyz jsem jel z prace tak jsem pri 5000 rpm mel na tacho 180km/h
pneu zima 195/60 r 15 .

Napsal: 06.04.2006, 21:27
od Martin_534
Caizi píše:No ale přeci nejde o to jaké dáš gumy ne? Protože snímač rychlosti je na převodovce. A tudíž když budu mít menší kola tak bude maximalka třeba jen 200km/h zatímco budu mít větší tak pojedu třeba 260km/h...to beru, ale i když bych měl ty origo kola tak bych na tacháči i tak měl 255..protože odpor vzduchu přeci nemůže mít na to velký vliv...

te´d nevím jestli mě chápete? :lol:
právě že jde, protože je snímač na převodovce a ta se točí stejně rychle s kolem 195/60 jako s 195/65 a přitom je mezi nima rozdíl 3,1% v obvodu kola a tím i ujeté vzdálenosti za sekundu

Napsal: 06.04.2006, 22:31
od Caizi
Takže nechápete..:-)

No jako reálná rychlost se bude lišit to je jasné..ale myslel jsem to tak že jsem si původně myslel že to auto nejede víc jak 225km/h a jestliže je tachoměr nastavený pro obvod kola R15/60 tak při 7000 by to mělo jet na těchto kolech 225km/h..ale podle mé zkoušky o víkendu by to mělo jet na 7000 ot/min minimálně 250km/h. A to i přesto, že jsem jel na menším profilu. (Když samozřejmě nevezmu v potaz nepřesnost tachometru o které jsme se bavili výše).

Nevím jak to jinak vysvětlit..

Napsal: 06.04.2006, 22:32
od Caizi
a ono by to chtělo stejně přeměřit jak je to rychlé..nevemete někdo na nějaký sraz ty vaše měřiče?

Napsal: 07.04.2006, 07:32
od Martin_534
Caizi píše:Takže nechápete..:-)

No jako reálná rychlost se bude lišit to je jasné..ale myslel jsem to tak že jsem si původně myslel že to auto nejede víc jak 225km/h a jestliže je tachoměr nastavený pro obvod kola R15/60 tak při 7000 by to mělo jet na těchto kolech 225km/h..ale podle mé zkoušky o víkendu by to mělo jet na 7000 ot/min minimálně 250km/h. A to i přesto, že jsem jel na menším profilu. (Když samozřejmě nevezmu v potaz nepřesnost tachometru o které jsme se bavili výše).

Nevím jak to jinak vysvětlit..
tak to máš pravdu, při 7000 ot. to všem musí ukazovat stejně a na obvodu kola nezáleží

Napsal: 07.04.2006, 08:20
od Conrad
Caizi píše:a ono by to chtělo stejně přeměřit jak je to rychlé..nevemete někdo na nějaký sraz ty vaše měřiče?
Jestli je dostatečně dlouhá rovinka tak na to stačí pásmo a stopky :wink:

Napsal: 07.04.2006, 09:39
od LittleBoby
Jeste je jedna osvedcena metoda, stopnout si jak rychle ujedes stalou rychlosti mezi dvema znackymi co ukazuji kilometry (mezi celymi kilometry samozrejme :) na dalnici a pak je to rychlost = draha v metrech za cas v sekundach (v=s/t) to cele krat 3,6 a je to!
Rychlost tak zmeris hodne presne. Nektere hodinky to uz maji implementovane na otocnem prstenci kolem ciferniku. Staci se divat kam dojede rucicka pri mereni a ukaze to rovnou rychlost.

Napsal: 07.04.2006, 12:26
od mrkevvzime
heh a ja furt na co tam ten prstenec je :idea: