Diagnostika zavady FPR /pripadne palivove pumpy

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 21.09.2005, 09:47

v pripade ak by hned pri studenom starte tepl. cidlo hlasilo teplotu vyssiu ako 60C tak ECU prepoji FPR na atmo tlak po dobu 3min.
Ale jemu to praveze dobre startuje ked tam je atmo tlak.
Druha vec moze byt, ze ak hlasi tep. cidlo vysoku teplotu na studenom motore, ECU vynecha predlzenie vstrekovacich cyklov ("sytic pre studeny motor"), tym padom je tam malo paliva pre studeny motor, odpojenie FPR a nasledne zvysenie tlaku paliva to mozu kompenzovat, preto nastartuje lepsie s atmo tlakom v FPR....
No moj tip je stale aj casovanie predzapalu, Martin, si si na 100% ze je nastavene spravne?

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 21.09.2005, 14:39

raddy píše:v pripade ak by hned pri studenom starte tepl. cidlo hlasilo teplotu vyssiu ako 60C tak ECU prepoji FPR na atmo tlak po dobu 3min.
Ale jemu to praveze dobre startuje ked tam je atmo tlak.
Druha vec moze byt, ze ak hlasi tep. cidlo vysoku teplotu na studenom motore, ECU vynecha predlzenie vstrekovacich cyklov ("sytic pre studeny motor"), tym padom je tam malo paliva pre studeny motor, odpojenie FPR a nasledne zvysenie tlaku paliva to mozu kompenzovat, preto nastartuje lepsie s atmo tlakom v FPR....
No moj tip je stale aj casovanie predzapalu, Martin, si si na 100% ze je nastavene spravne?
To jsi myslel me? Ja jsem totiz taky Martin.

S tim predzapalem si 100% jisty nejsem (naposledy jsem byl u toho mereni a to bylo pred cca 3tis. km, bylo nastaveno dobre podle manualu, pak jsem si nechal udelat generalku hlavy - byla prebrusovana, nebyla moc kriva tak predpokladam ze z ni obrousily tak cca 0,05mm maximalne, coz by nemelo mit moc velky vliv na timing, ale buhvi kolik z te hlavy ubrousili). CAS byl nastaven presne na tu znacku ktera oznacovala polohu. Ten predstih? no nevim. Precti si nove poznatky o studenem startu.

Ale 100% jisty si jsem tim, ze uz tomu autu fakt prestavam nejak rozumet. :twisted:

Vysvetleni:

Ted jak se tak hnusne ochladilo :evil: a kdyz po ranu startuju auto (mam ho v garazi kde muze byt cca 6-8°C tak auto chytne nadherne bezi na cca 1800rpm. Podtlak ze sani do FPR mam zapojeny (mimochodem mam taky bypass hot start solenoidu).

Auto postavim u prace a za cca 8 hodin prijdu (teplota vzduchu v okloli auta muze byt tak cca 15°C) a nastartuju, otacky mam opet na 600 a musim tomu plynem pomoct aby skocilo na tech 1500rpm. Techto priznaku jsem si vsiml teprve v pondeli rano. Uz dvakrat me to udelalo presne toto. Takze shrnuto - problemy se startem motoru mam pouze v pripade ze je studeny a teplota vzduchu je tak cca okolo 15°C - 20°C
Tohle fakt vypada zase na nejaky haluz v Air regulatoru nebo Cidlu teploty motora.

Air regulator jsem zkousel

- Meril jsem odpor vyhrivani byl 76ohm, to je v poradku


testovano pri teplote cca 17°C
Vyndal jsem regulator a zkontroloval jak otevira

http://img.photobucket.com/albums/v238/ ... stment.jpg

Pri tomto nastaveni mam otacky na sytic 1500rpm ale az potom co po startu tomu pomuzu plynem, jinak vysim na tech 600rpm.

Takze jsem videl udaje v manualu na Skyline R32 GTR, ma stejny regulator jako 200SX.

Obrázek


Tak jsem nastavil aby byl otevreny z cca 1/2 pri 17°C.

http://img.photobucket.com/albums/v238/ ... tments.jpg

Auto chytlo opet na 600rpm akorat s tim rozdilem ze po proslapnuti plynu skocily otacky na 2000rpm. Tak jsem nastavil regulator zpet do polohy jak byl puvodne. Dokonce jsem ho testoval i tak ze jsem ho dal do mrazaku a tam byl otevreny naplno.

Ten regulator vypada ze je v poradku. Jeste me napada ze ho zkusim zablokovat pri startu za teploty cca 17°C co to udela.

Cidlo teploty motora jsem taky zkousel:

- odpor ma pri 15°C cca 2,8kohm ( v manualu uvadeji cca 2,5kohm pri 20°C): Za techto podminek mam problem se studenym startem motoru
- taky jsem kontroloval napeti na ECU, za studena tam bylo 3,65V a s tim jak se motor zahrival tak klesalo na 1,2V.

Fakt uz nevim, nebo by i toto stale mohla zpusobovat ta pumpa nebo vadny FPR????
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 21.09.2005, 15:39, celkem upraveno 1 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 21.09.2005, 15:27

odpoved bola pre Martina534.

Na 90% typujem v tvojom pripade prilis posunuty predzapal. Poznac si polohu CAS a otoc ho skusobne dolava (proti smeru hod. ruc.), kludne aj o vacsi kus.....
Typujem to preto, pretoze som mal uplne rovnaky problem a bol sposobeny prave posunutym predzapalom (zrejme vplyvom vydratych draziek v CAS alebo vacke)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 162 hostů