Stránka 2 z 4

Re: WELvETH 200SX S13 CA18DET

Napsal: 30.11.2011, 11:59
od blázen
mirku asi jsi špatně četl..píše toto:

K otazce, jestli muze byt intercooler nekdy moc velky... Jednoduchou odpovedi je "ano". Clovek nemusi byt prave raketovy inzenyr, aby se dovtipil, ze pokud dane tubo je pri danem tlaku schopno dodat urcite mnozstvi vzduchu, tak mu to zabere delsi dobu vyplnit vetsi objem, nez mensi. Navic, tento objem ma trvaly a promenny odber - motor.

a rovnice pro Lag time ti říká :(V/flow rate)x2

takže taboo píše o LAGU..

a ten IC co má je podle mě velký..trubky dlouhý.. vše se dá udělat líp

u mého IC jsem nic neměřil,do 1baru tlaku mi stačil pocit studených trubek na výstupu.. 1,3bar už byly horký.. ale to je to opět o čem on píše,přetočený turbo..ne malý IC

můj názor... né kritika,né rýpání..jen věcná diskuse

Re: WELvETH 200SX S13 CA18DET

Napsal: 30.11.2011, 12:11
od Mirek
Vytahujes bohuzel veci z kontextu, je potreba si to precist cele, ne jen cast ktera se hodi. Samozrejme pokud to zenes do extremu, je jasne ze T25tkou nenafoukas IC jako prase, ale to neni tento pripad. Mimo jine tam taboo taky pokud vim pise o vnitrni konstrukci IC a ne vnejsi. Ze je dulezity vnitrni objem IC a ne jak je velky na venek? Ty vis o kolik ma tento IC vetsi objem nez avie? Ja teda na a jsem si 100% jist ze ty to taky nevis. On tim prave oponuje cloveku ktery tvrdi ze dve mensi IC jsou lepsi nez jedno vetsi.

Vem si treba GT-R. R33 ma tvarove a rozmerove pokud vim uplne stejny IC jako R34 a presto je mezi nimi 200hp rozdil co se tyce maximalniho dosazitelneho vykonu...jakto?

Tento IC je konstruovan pro benzinove prelnovane motory, IC avia je konstruovany pro nakladaky s polovicnima otackama a naprosto jinyma narokama na odezvu a pruchodnost. Ve finale MUZE (nemusi) byt stejny motor pruznejsi s tim podle tebe velkym IC nez s avii, protoze bude mit jinou pruchodnost.

Ja nemuzu s jistotou tvrdit ze tenhle IC neni velky, nemam potrebne udaje stejne jako ty nemuzes tvrdit opak ze stejneho duvodu.

Re: WELvETH 200SX S13 CA18DET

Napsal: 30.11.2011, 12:11
od mara_m
urcite nemuzes dat velke ic na malej ale otazka zni jak moc velke kdyz spocitas objem ic a objem trubek tak zjistis ze ic ma mensi objem nez trubky takze kratke trubky velke ic ? vse je o tom jak co udelas kdyz dam mega velke ic a tubem budu rovnou do nej foukat a znej hned to pude do klapky skorem bez potruby a budu mit ic jak krava tak tam nic nebude proto jsem psal ze i s velkem ic to neni problem zalezi jak to udelas to ic ma male sachty takze tam moc masa vzduchu neni

Re: WELvETH 200SX S13 CA18DET

Napsal: 30.11.2011, 12:41
od blázen
mirku měl sem tenhle IC doma a měl jsem ho napuštěný čističem,když jsem to čistil a vyplachoval. Pokud je rozměrově stejný a on bude,protože na autě vypadal stejně,tak bych ti ještě v loni objem řekl. Bohužel,ted si to pamatovat nemůžu. A prodával jsem ho z toho důvodu,že jsem chtěl menší pro 500hp RBauto. Tenkrát jsme ten IC řešili spolu a měl jsi stejný názor,když jsi chtěl taky originál ze sky..a to,že tyhle obludy jsou velké a oni jsou. Je to ebay kit ke kterému se tam taboo vyjádřil jasně. NEní to jen o te konstrukci ale i o tom přechodu tepla.. a materiál na ebay kitech je špatný,když už jdeš do detailů a nechceš číst jen to,co se ti hodí.

GTR33 a R34 stejný není,pokud si pamatuju,bavili jsme se o tom tehdy.. GTR33 je tenčí.. ale tím si nejsem jist,musel bych se podívat. Věřím,že ty si to pamatovat budeš

Re: WELvETH 200SX S13 CA18DET

Napsal: 30.11.2011, 12:49
od Mirek
promin, ale vezpominam si ze bych resil to ze je tento IC velky a uz vubec ne na 500hp RB :shock:

Mel jsem oba a rozmerove je shodny s GT-R IC. JA jsem zvolil originalni kvuli konstrukci, materialu a tvaru. A ano doporucoval jsem ti seriovy GT-R IC, ale ne kvuli tomu ze je mensi. Hlavni duvod bylo zpracovani, material a cena, ktera je polovicni jako u ebay IC. Tezko jsem mohl tvrdit ze R33 je mensi nez R34, protoze jsem R33 nikdy nemel. Vim jen ze na GT-R foru je maji vyzkousene a pro R33 se pouziva jako upgrade prave ten z R34.

To je jedno, cele to je o tom ze nemas dostatek udaju pro to aby jsi mohl s jistotou tvrdit to co tvrdis, je to zalozene jen na dojmech a predpokladech. A ja nemuzu ze stejnych duvodu trvrdit opak, opet dojmy a predpoklady, zvlast kdyz jsi s takovymm IC ani nejezdil. To je cele, uz bych to uzavrel, at mu to tady netapetujem

Re: WELvETH 200SX S13 CA18DET

Napsal: 30.11.2011, 15:04
od blázen
nic uzavírat nemusíš. Ten RB 500hp jsem řešil já. Tvoje plány jsem neznal.
klidně můžeš téma přesunout do tech faq ,každý má nějaký názor a zkušenost. A pamatuju si moc dobře,proč jsem vlastně IC prodával,bylo to po našich rozhovorech na ICQ a roli hrála i velikost. Asi ti už pamět neslouží.. protože já tyhle IC měl a s tebou je řešil..

Re: WELvETH 200SX S13 CA18DET

Napsal: 30.11.2011, 15:11
od Mirek
Blazne, kua. Poslal jsem ti historii z ICQ do SZ, porid si nejaky pilulky na pamet, protoze moje evidetne uplne v poradku :D

Re: WELvETH 200SX S13 CA18DET

Napsal: 30.11.2011, 15:54
od blázen
Mirek píše:Blazne, kua. Poslal jsem ti historii z ICQ do SZ, porid si nejaky pilulky na pamet, protoze moje evidetne uplne v poradku :D
poslal jsi kouseeek mirkuuu malinký :D

Re: WELvETH 200SX S13 CA18DET

Napsal: 30.11.2011, 16:00
od Mirek
blázen píše:
Mirek píše:Blazne, kua. Poslal jsem ti historii z ICQ do SZ, porid si nejaky pilulky na pamet, protoze moje evidetne uplne v poradku :D
poslal jsi kouseeek mirkuuu malinký :D
grrrrr...uz na to se*u,...bez komentare....

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 16:39
od Woyta
Idealni IC je asi vodni.
V kombinaci s kyblem sucheho ledu na sedadle spolujezdce neni co resit. :)

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 18:18
od Trinom
když pominu ten suchej led, tak voda je imho zajímavá alternativa.

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 18:26
od Mirek
no ve skutecnosti ani moc ne...tusim celica ma originalne vymenik voda/vzduch a pri upravach se to prekopava na klasicky vzduch/vzduch....

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 19:16
od Trinom
Já v případě vody vidím jednoznačně pozitiva, který převažujou nad nedostatkama. Když vezmu, že bych to dal třeba na birda, kterej v sérii nemá IC vůbec (případně o rok dál ho má těsně nad turbem, takže po většinu času je to interheater), tak vidím pozitiva v tomto:
- nemusím nikde řezat otvory pro tlustý trubky na vzduch (vodní hadice projdou takřka kdekoliv)
- možnost umístit IC (výměník vzduch - voda) blízko k motoru, což v důsledku snižuje turbo lag
- větší volnost v umístění výměníku voda - vzduch

Jako nevýhody lze považovat např. toto
- větší složitost zapojení (další chladicí okruh)
- potřeba čerpadla a dalšího tahání elektriky

Pro mě je tedy voda daleko výhodnější, už je z důvodu, že chci mít auto časem na vete (respektive jen krajskou testaci), což vyžaduje možnost případného vrácení do původního stavu za vynaložení minimálního úsilí. A s rozřezaným autem mě pošlou ... však vy víte kam.

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 19:42
od Mirek
Trinom píše:Já v případě vody vidím jednoznačně pozitiva, který převažujou nad nedostatkama. Když vezmu, že bych to dal třeba na birda, kterej v sérii nemá IC vůbec (případně o rok dál ho má těsně nad turbem, takže po většinu času je to interheater), tak vidím pozitiva v tomto:
- nemusím nikde řezat otvory pro tlustý trubky na vzduch (vodní hadice projdou takřka kdekoliv)
- možnost umístit IC (výměník vzduch - voda) blízko k motoru, což v důsledku snižuje turbo lag
- větší volnost v umístění výměníku voda - vzduch

Jako nevýhody lze považovat např. toto
- větší složitost zapojení (další chladicí okruh)
- potřeba čerpadla a dalšího tahání elektriky

Pro mě je tedy voda daleko výhodnější, už je z důvodu, že chci mít auto časem na vete (respektive jen krajskou testaci), což vyžaduje možnost případného vrácení do původního stavu za vynaložení minimálního úsilí. A s rozřezaným autem mě pošlou ... však vy víte kam.
A tu vodu, ktera bude chladit vzduch do motoru budes chladit kde?

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 19:44
od Woyta
I koncernove hracky maji vodnika.