Stránka 2 z 3

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 16:57
od Fizzbiker
v koloně je putna jak teplej vzduch de do motoru výkon nepotrebujes a poradny potáhnutí na 15metrech ti srazí rafiku hned tam kam patří, ja mam turbo vyfukovym housingem cca 4cm od chladiče vody IC nemam a "studena" hadica od chladica jde asi centak od laufu protoze sem resil jine veci vysledek byl takový ze stani a popojizdeni v kolone bylo 93°C a na tech 15 metrech potazeni to spadlo zase na krasnych 85°C takze vetracky sou kravina a vetracek k filtru jeste vetsi coz pochopi kazdej kdo si podle jednoducheho vzorce zpočita objem nasavaneho vzduchu

4hrnky 1 otacka kliky 2 pracovni cykly => 4/2*1,8=3,6l na jednu otacku (pominu-li přeplňování ktere pri jizde v kolone stejne neni aktivní) budeme brat 1000ot za minutu to je cca 3600l vzduchu za minutu nemluvě o tom ze to je volnoběh a kdyz se rozjizdis hopem tam mas 1500ot/min atd... proste vetracky sou kravina jedinej finkčni větrak v sání je turbo a nebo kompresor... a k te teplote dej si čidlo teploty ze škodovky k filtru budik si poloz nekde do interieru a měr zjistis ze to neni zadna hruza a za jizdy tam luftuje festovně... a o argumentu ze je to do kolony sem už psal... 8)

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 19:28
od Kentoya
a další věc, zkuste si kluci něco naštudovat o proudění a víření vzduchu ta násoska bude vířit vzduch a v té rouře budou protiproudy, muselo by to vypadat úplně jinak a pro turbo motor je to nesmysl

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 20.11.2010, 03:51
od Fizzbiker
:D fano rozebirat tu laminarni a turbulentní proudění pripadne proudění kritické pripadne veci jako proudové vlákno a dalsi souvislosti asi nema cenu... a kdyby se o to nekdo zajimal nastuduje si to sam... 8)

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 20.11.2010, 09:50
od Kentoya
já jen že ten nákres odporoval Fšemu s Felkým F

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 20.11.2010, 13:44
od 200sxfabi
Hodně hrubej přehled o proudění v uzavřený trubici mám z fyziky ze školy....ale nedokážu teda vážně řict co by se dělo kdyby to vypadalo jako na nákresu...čtvercová násoska a 3" roura.....nechcete mi to aspon maličko přiblížit....nebo aspon poslat o tom nějaký povídání...nevim kde bych to měl hledat...všude jsou jen typy jednotlivých proudění ale co se konkretne bude dít v tom co jsem nakreslil?...když už jsem si něco vymyslel chci vědět proč to nebude fungovat :)

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 20.11.2010, 14:32
od Fizzbiker
proudení obecně je hodne slozitá a komplexni problematika neco o tom vim nejaky veci bych mel byt i schopen vypocitat ale i tak sou to empiricke vzorce protoze tady de facto neexistuje neco jako linearni zavislost a podobně dnes je vyhoda ve vypocetni technice kde nei problem počitat řadově desetitisíce rovnic a i tak se modelový vysledek realitě jen blíží nicmene chyba uz je zlomková oproti dobe kdy se to pocitalo rukama... a i co se vypočita tak se namodeluje a testuje zda je to opravdu real.

pokud te zajima proc je to hovadina tak si sezen literaturu a studuj.

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 20.11.2010, 14:57
od Bart34
Minimalne tam mas moc velky uhly. Je potreba takovou vec udelat hlubsi aby ten vduch spis klouzal, nez v tvem pripade narazel. Hledej, cti. Neni to prdel.

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 21.11.2010, 13:02
od Kentoya
v podstatě už první hrubka je velká násoska a převod do hadice, zkus se zamyslet co udělá vzduch na těch šikmých stěnách než vleze do trubice

čistě teoreticky pokud by jsi chtěl zachovat co nejmenší odpor vzduchu a ideální lineární proudění (což opravdu nejde) tak by ta násoska musela být dána obráceně, tou menší dírou dopředu a potom prostor, kde se ten vzduch po nárazu volně rozestoupne do stran (úhly nevím) a potom teprve z toho půl metru prostoru ho musíš na správné délce, se správným úhlem, snad bez záhybů, dostat na ty tři palce

to je teorie, ale to co jsi nakreslil bude sotva dobré, na chlazení brzd

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 21.11.2010, 13:38
od Fizzbiker
no ja si myslim ze idealni by byla trubka o prumeru filtru bez jakyho koliv rozsireni a nebo trubka o prumeru vystupu z filtru urcite delky pak nejaky box cim vetsi tim lepsi pro uklidnění plynů a v tom boxu hřibek... cou je v podstate zvětseny airbox. lip udelas kdyz odstranis vsecky ostry ohyby atd to je jak s laufem cim rovnejsi tim lepsi.

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 21.11.2010, 23:38
od adner
nefunguje to jednoduše proto,že množství vzduchu spotřebovaného motorem je mnohem větší než objem vzduchu případně dodaný čelní plochou náfuku.Velmi hrubě řečeno.A to se nebavíme o tvaru vedení.To auto by muselo vypadat jako stíhačka a jet skoro stejně rychle.Už před dvaceti lety dělali němci na toto téma testy v aero zkušebně konkrétně na motocyklech,měřili navýšení výkonu díky náporovému sání.účinek se dle provedení dost podstatně lišil,u nejpřínosnějšího činil 3 procenta při rychlosti 250 km/h,což po přepočtu dělalo zvýšení maximální rychlosti o 1 procento.Výrobci motocyklů dnes uvádějí,že jejich náporové sání má přínos až 15 procent,ale jsou to jen reklamní kecy,protože pokud vím,tak tuhle hodnotu nikdo nenaměřil.Ovšem přivést k filtru studený vzduch a maximálně omezit jeho restrikci,to už je jiné kafe...

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 22.11.2010, 11:59
od Rave
:D proste to chce atomizer a to el.dmychadlo :D

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 22.11.2010, 12:01
od Fizzbiker
a dva turbonátory :bounce: :bounce: :bounce:



:mrgreen: :mrgreen:

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 22.11.2010, 19:30
od Rave
:lol:

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 24.04.2012, 18:11
od 200sxfabi
Nedalo mi to, když se to tu objevilo ve fotkách :)
Obrázek

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 25.04.2012, 07:02
od Kohla
Fabi, až budeš mít závodní Z32, tak řeš takovýhle filtry, co jsou na fotce :D Každopádně to, co jsi tu kreslil má můj Fiat Stilo už v sérii (akorát tam na konci není takový šílený rozšíření jak hubice z vysavače, ale jde to postupně), aby náporově nasával chladnej vzduch z venku a ne nějaký horký šmejdy z motoráku... a že se to na těch 70 koních hodně projeví :lol:

Já bych to řešil tak, jak psal Woyta, upravit trubky a dát filtr do díry po sériovým IC a třeba tam nechat tu násosku, co vede vzduch k IC a zezadu to nějak oplátovat, aby ti tam nelítal bordel od kola. Popř. udělat příčku tam, kde ho máš teď a dovýst tam chladnej vzduch dírou po trubkách od sériovýho IC...