Tlak oleja

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Fire
user
Příspěvky: 2687
Registrován: 20.02.2006, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleja

Příspěvek od Fire » 21.07.2008, 18:29

no já když to kotlím okolo 7 tis tak mi tlak vyskočí na 8,5baru, za studena v cca 1000 to se drží okolo 1,5-2 baru.

Uživatelský avatar
nizzmo
user
Příspěvky: 915
Registrován: 29.05.2005, 18:05
Bydliště: Zvolen, Slovensko

Re: Tlak oleja

Příspěvek od nizzmo » 21.07.2008, 19:02

raddy píše:mam pocit, ze ked das dole filter, uvidis gulicku prep. ventilu, da sa na nu zatlacit, mala by ist pohnut....
Si si isty, ze to bude pod filtrom? Podla manualu je ten regulator valve niekde na olejovej pumpe....
Keby som vedel, ako sem vlozit obrazok, ukazal by som ti ho...
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo

Uživatelský avatar
nizzmo
user
Příspěvky: 915
Registrován: 29.05.2005, 18:05
Bydliště: Zvolen, Slovensko

Re: Tlak oleja

Příspěvek od nizzmo » 21.07.2008, 19:10

Fire píše:no já když to kotlím okolo 7 tis tak mi tlak vyskočí na 8,5baru, za studena v cca 1000 to se drží okolo 1,5-2 baru.
A pri akom tlaku turba Patriku?

Ja som pri seriovom 0,4bar mal pri 7tis okolo 7,5bar a pri 1bar pri 7tis 9,5bar...
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleja

Příspěvek od kenivruh » 21.07.2008, 19:11

nizzmo píše:
raddy píše:mam pocit, ze ked das dole filter, uvidis gulicku prep. ventilu, da sa na nu zatlacit, mala by ist pohnut....
Si si isty, ze to bude pod filtrom? Podla manualu je ten regulator valve niekde na olejovej pumpe....
Keby som vedel, ako sem vlozit obrazok, ukazal by som ti ho...
Jeden je na pumpe a jeden je aj na tom vymenniku.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
nizzmo
user
Příspěvky: 915
Registrován: 29.05.2005, 18:05
Bydliště: Zvolen, Slovensko

Re: Tlak oleja

Příspěvek od nizzmo » 21.07.2008, 19:13

kenivruh píše:
nizzmo píše:
raddy píše:mam pocit, ze ked das dole filter, uvidis gulicku prep. ventilu, da sa na nu zatlacit, mala by ist pohnut....
Si si isty, ze to bude pod filtrom? Podla manualu je ten regulator valve niekde na olejovej pumpe....
Keby som vedel, ako sem vlozit obrazok, ukazal by som ti ho...
Jeden je na pumpe a jeden je aj na tom vymenniku.
Myslis pod filtrom? V manualy som ho nenasiel...
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleja

Příspěvek od kenivruh » 21.07.2008, 19:22

V manuali nieje, ale ked tam strcis prst tak ho nahmatas :) A tiez je vidiet vo FASTe. Otazka je, na co presne sluzi, ked ho v manuali nespominaju.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleja

Příspěvek od kenivruh » 21.07.2008, 19:27

Tak spominaju ho tam, len nieje nikde zobrazeny. Na strane LC-3 je spomenuty v scheme a na strane LC-6 je spomenuta jeho kontrola (manual pre S13ku :) ). Regulator valve je v pumpe, relief valve je v tom drziaku filtra.

Ked dobre pozeram do tej schemy, tak ten relief valve sluzi nato ak vzrastie prilis tlak, obide filter a pusti olej priamo do mazacieho systemu :shock:
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
nizzmo
user
Příspěvky: 915
Registrován: 29.05.2005, 18:05
Bydliště: Zvolen, Slovensko

Re: Tlak oleja

Příspěvek od nizzmo » 21.07.2008, 19:36

kenivruh píše:V manuali nieje, ale ked tam strcis prst tak ho nahmatas :) A tiez je vidiet vo FASTe. Otazka je, na co presne sluzi, ked ho v manuali nespominaju.
No a myslis, ze je sanca, ze som ho tou prirubou nejako pritlacil?
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleja

Příspěvek od kenivruh » 21.07.2008, 20:08

nizzmo píše:
kenivruh píše:V manuali nieje, ale ked tam strcis prst tak ho nahmatas :) A tiez je vidiet vo FASTe. Otazka je, na co presne sluzi, ked ho v manuali nespominaju.
No a myslis, ze je sanca, ze som ho tou prirubou nejako pritlacil?
To urcite nie. Pozeral som S14kovi manual a tam mate tu gulicku na vrchu toho drziaku.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleja

Příspěvek od Design » 21.07.2008, 21:04

A chceš nafotit tu kravinu jak se tam montuje olejovej filtr nebo co chceš vlastne nafotit?
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ

Uživatelský avatar
Fire
user
Příspěvky: 2687
Registrován: 20.02.2006, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleja

Příspěvek od Fire » 21.07.2008, 22:43

nizzmo píše:
Fire píše:no já když to kotlím okolo 7 tis tak mi tlak vyskočí na 8,5baru, za studena v cca 1000 to se drží okolo 1,5-2 baru.
A pri akom tlaku turba Patriku?

Ja som pri seriovom 0,4bar mal pri 7tis okolo 7,5bar a pri 1bar pri 7tis 9,5bar...
0,6- 0,7 víc zatím netlačím,až se pojedu projet tak se na ten tlak ještě pořádně mrknu kolik ukazuje v určitých otáčkách. Každopádně, si mylsím že je furt lepší mít vysokej tlak než žádnej 8)

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Tlak oleja

Příspěvek od Kentoya » 21.07.2008, 23:00

hodně vysokej tlak mívá za následek jeden problém a to je, že vystřelí filtr (nebo ho jakoby prohne) a olej jde ven, chce to zjistit na jakej tlak oleje je vyroben filtr a jít tak o bar dolů

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Tlak oleja

Příspěvek od raddy » 22.07.2008, 07:18

prierazne tlaky filtrov byvaju 300-350psi (20-24bar).
vysoky tlak je rovnako skodlivy ako nizky. moze poskodit filter, stieracie gufera, turbo, sposobit problemy s odtokom oleja z hlavy. od toho je na pumpe pretlakovy/obtokovy filter ktory udrziava max. tlak v hraniciach (bezne) 5-6bar. tlak oleja vyssi ako tieto hodnoty (pokial vyssie hodnoty nepredpisuje priamo vyrobca) nie je ziaduci a k nicomu neprospieva, prave naopak.

Uživatelský avatar
playdude
user
Příspěvky: 478
Registrován: 05.06.2008, 10:11
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleja

Příspěvek od playdude » 22.07.2008, 08:50

niekto tu pisal, ze sa mu ten tlak (prevadzkovy, v otackach) po zdvihnuti tlaku turba tiez zvysil.. je to mozne, resp. co to sposobuje? ..a ako tomu predist, resp. ako ho dostat opat do "normalu"?

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Tlak oleja

Příspěvek od raddy » 22.07.2008, 09:22

podla mna to mozne nie je, resp. tlak oleja nema ziadnu zavislost na tlaku turba, jedine na otackach motora.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů