Stránka 2 z 2

Napsal: 13.02.2008, 21:11
od NISMOTOM
Fire píše:ještě tu nikdo nenapsal že ta širokopásmá lambda zase moc dlouhou životnost nemá 8)

a jakou má životnost????o se dá misto origo???

Napsal: 13.02.2008, 21:11
od Vita.z31
Fire píše:ještě tu nikdo nenapsal že ta širokopásmá lambda zase moc dlouhou životnost nemá 8)
Nova stoji cca 1500kc

Napsal: 13.02.2008, 21:39
od kenivruh
Fire píše:ještě tu nikdo nenapsal že ta širokopásmá lambda zase moc dlouhou životnost nemá 8)
Ale ma. Ked nedas olovnaty benzin (nehrozi) tak vydrzi viac ako tu vacsina ludi s SX najazdi. A tuto lambdu aj tak pouzivas len na ladenie, potom ju mozes kludne vybrat.

Napsal: 13.02.2008, 21:41
od NISMOTOM
Takže když ji budu dávat do auta dam ji místo origo???a kam zapojim kable co šly k origo???

Napsal: 13.02.2008, 22:15
od kenivruh
NISMOTOM píše:Takže když ji budu dávat do auta dam ji místo origo???a kam zapojim kable co šly k origo???
Kupis wideband kit. Ten pozostava vacsinou lambda->kabel->riadiaca cast s displejom(budikom).

1. odpojis staru sondu, koncovku pekne pripevnis ku nejakej rurke nech sa nedotyka zvodov alebo motora.
2. vysrobujes staru sondu
3. natiahned kabel pre novu sondu z kabiny do motoroveho priestoru
4. riadiaciu cast v kabine napojis na spinanych 12v a zasunies kabel pre sondu
5. zapojis novu wideband sondu na novy kabel, prevesis cez blatnik aby sa nedotykala plechu (patent :) )
6. das klucik do polohy acc (nestartujes ale mas 12v)
7. nechas rozohriat sondu a po zahriati nakalibrujes (tocis koleckom na riadiacom module kym nemas CAL (alebo take nieco)
8. vypnes zapalovanie, pockas kym vychladne sonda
9. zasrobujes sondu
10. nastarujes (snad), chvilu pockas kym sa zobudi senzor
11. ides tunit alebo len zistit, aku mas zmes
12. odpojis kabel od novej sondy, vysrobujes novu
13. nahodis staru sondu, ak si netunil zapojis stary kabel

Toto je napr. postup pre NGK Powerdex co mam ja. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NGK-Wide ... 0196769848

Napsal: 13.02.2008, 22:19
od NISMOTOM
ok,dík moc za radu

Napsal: 14.02.2008, 10:17
od Fire
Když tomu tedy tak je jak jsi napsal proč tedy kroky 12 a 13 ...to by mě zajímalo ... vždyt přeci vydrží víc než celé auto jak jsi psal :lol:

Napsal: 14.02.2008, 13:28
od Spitfire
Turbo timer si kupuješ předevšim kvuli tomu, že to je turbo timer, ne protože měří jiný pčvinky.

Ale hlavně: Byl to doprodej, poslední kus se prodal včera. Ale Nounejm řiká, že když si objednáš dva, tak sleva furt platí.

Napsal: 14.02.2008, 13:30
od Martin_534
daleko lepší řešení je navrtat vejfuk někde pod autem, navařit závit a wideband lambdu dát tam, nemá totiž ráda teplo co je hned za výfukem

Napsal: 14.02.2008, 14:06
od Idaho
ja tedy nevím, ale pokud neví ( není si jistý ) přesnou hodnotu AFR jakou by mel mít, tak jemu podle mne budík AFR tak maximálně na to aby vedel v jeké hodnote mu shoří písty :D

Muj názor je že pokud to nebude soubežne s tím kontrolovat přes EGT tak si vubec nepomuže..

Napsal: 14.02.2008, 15:29
od kenivruh
Martin_534 píše:daleko lepší řešení je navrtat vejfuk někde pod autem, navařit závit a wideband lambdu dát tam, nemá totiž ráda teplo co je hned za výfukem
Nema rada - ma rada je to fuk. Cim blizsie k motoru tym lepsie. A na kolene uz neni taky hic :)

A preco kroky 12 a 13 ? No pri serii kvoli spotrebe. A pri neserii, len tak aby dlhsie vydrzala :) A aby si mohol otestovat zmes inym :-D

Napsal: 14.02.2008, 17:09
od NISMOTOM
Idaho píše:ja tedy nevím, ale pokud neví ( není si jistý ) přesnou hodnotu AFR jakou by mel mít, tak jemu podle mne budík AFR tak maximálně na to aby vedel v jeké hodnote mu shoří písty :D

Muj názor je že pokud to nebude soubežne s tím kontrolovat přes EGT tak si vubec nepomuže..
tak porad kolik by měly hodnoty být????

Napsal: 14.02.2008, 18:03
od raddy
kenivruh píše:
Martin_534 píše:Nema rada - ma rada je to fuk. Cim blizsie k motoru tym lepsie. A na kolene uz neni taky hic :)

A preco kroky 12 a 13 ? No pri serii kvoli spotrebe. A pri neserii, len tak aby dlhsie vydrzala :) A aby si mohol otestovat zmes inym :-D
wideband sonda nesmie byt blizko pri turbe, teplota ju znici. idealne miesto je tak aspon 30-40cm za turbom a nie v spodnom ohybe kolena kvoli kondenzacii vody.

Napsal: 14.02.2008, 21:22
od Idaho
NISMOTOM píše:
Idaho píše:ja tedy nevím, ale pokud neví ( není si jistý ) přesnou hodnotu AFR jakou by mel mít, tak jemu podle mne budík AFR tak maximálně na to aby vedel v jeké hodnote mu shoří písty :D

Muj názor je že pokud to nebude soubežne s tím kontrolovat přes EGT tak si vubec nepomuže..
tak porad kolik by měly hodnoty být????
sorry už se k tomu nebudu vjadřovat byl by z toho jen další flame..

Napsal: 04.03.2008, 10:16
od street.racer
Fire píše:ještě tu nikdo nenapsal že ta širokopásmá lambda zase moc dlouhou životnost nemá 8)
Přesně tak... aby to nebyla jen hračička, která si dělá co chce, tak je to investice min. cca 10tis. Kč. Nejnižší úroveň, pod kterou nemá cenu podle mě jít jsou A/F měřáky Innovate motorsport či PLX. Důležitá je také při ladění přítomnost korekce dle teploty EGT, protože teplota ovlivňuje výstupovou hodnotu z lambda sondy. Nicméně klíčové je nezaměřovat se pouze na čísílka, které ukazuje A/F meter, protože na ty motor nejezdí. A/F záleží na kvalitě paliva, teplotě paliva, teplotě nasávaného vzduchu, plnícím tlaku, předstihu, detonacích atd atd a je potřeba brát toto v potaz. Pokud se ladí směs pro streetové použití, tak doporučuji ladit A/F s větší rezervou, jelikož rozdíl mezi naladěním A/F "na hraně" a "s rezervou" je opravdu zanedbatelný, ba i pro běžného člověka neregistrovatelný a přesto ušetří mnoho pěněz a člověk najezdí mnohem více kilometrů. A těch 12:1 nemusí být vůbec zbytečně bohaté. :wink: