Stránka 8 z 9

Napsal: 23.11.2006, 14:58
od kenivruh
Martin_534 píše:no a pak mi to teda vysvětli :-)
Nic netreba vysvetlovat. Mensi tlak = vacsia plocha , vacsi tlak = mensia plocha :)

Inak ty mas urcite 17-ky. Mozes napisat odkial mas hodnoty, na kolko to fukat ? Alebo fukas rovnako ako 15-ky ?

Napsal: 23.11.2006, 15:53
od Elviiis
buky300zx píše:Tak na oficialny verdikt som kur.a zvedavy!Chcem len vediet ci som mal pravdu,alebo nie lebo stale my to nejako nedava zmysel!!
Mna by len zaujimalo preco sa jedneho casu rozpravalo ze uzsia guma je v zime lepsia ako hruba!Preco?Ved podla tej vedy je stycna plocha rovnaka!Nie?!
tohle stae plati a ne jen v zimne ale i rp jepy v terenu (podle druhu terenu) pac kdyz mas v zimne backory fungujou jako sanky tudiz se sklouznes a rozbyjes si drzku :-) kdyz mas uzke gumi proborisse a muzes vuz ovladat i se rozjet a zastavit.

Napsal: 23.11.2006, 15:59
od Elviiis
doporucuji jedno:

Vasr.. se na tuto debatu hele formule maj taky sirsi predni kola nez zadni driv jezdili na ziletkach a ted maj backory a kluci s F1 vy co delaj takze je to tak asi spravne :!: :!: :!:

Jestli se o duvodu budem dohadovat tak za chvili tento pokec zaujme kapacitu celeho fora :)

Napsal: 23.11.2006, 16:13
od Mirek
vic se fouka nizsi profilove cislo co vim velikost tlaku neni dana sirkou ale vyskou profilu profil 45 musi byt tvrdsi nez profil 70...

Napsal: 23.11.2006, 16:14
od mrkevvzime
ale zase je to sranda :lol:
mrknete sem
http://www.thetyrepressuremonitor.com/t ... issan.html
bohuzel je to v psi a asi nezalezi na rozmerech ponevadz tam nejsou

Napsal: 23.11.2006, 17:12
od raddy
pozrite fesaci, nech mate akekolvek pneu, treba vediet jedine a to ako ich spravne nafukat...a ako ich spravne nafukat? tak na to je asi jedina spolahliva metoda a to meranie teploty pneu na okrajoch a v strede. Idealne je to robit na okruhu, kde sa rozhodnes akym stylom chces jazdit a postupne najdes spravny tlak na zaklade rovnakej teploty vo vsetkych meranych bodoch plasta....
inak ja fukam 17" 225*45 na 2.2bar a dezen sa derie rovnomerne, takze to povazujem za primerany tlak...
samozrejme na ine ucely ako napr. sprint sa pouzivaju ine tlaky, konkretne na sprint podstatne nizsie kvoli vacsej stycnej ploche, az k 1.5bar...

Napsal: 23.11.2006, 17:41
od 935Baby
Jeden vzorecek z fyziky:

výpočet tlaku:

p = F / S

Myslím si že by se z toho neco dalo odvodit.


Jinak tady jsem nasel dobrej link o pneu:

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Hledejte clanek ktery zacina timto nadpisem:

Fat or thin? The question of contact patches and grip.

Na tom výše uvedeném odkazu jsem nasel odkaz na forum Subaru kde maji sekci - Driving Dynamics. Jsou tam velice zajimave clanky, teda spon podle nadpisu - zatim jsem nic neprecetl

http://bbs.scoobynet.com/driving-dynamics-354/

To Kenivruh:

pomalu ale jiste s tebou zacinam tak na 90% souhlasit.

Napsal: 23.11.2006, 18:00
od raddy
to je dobra stranka....

inak, nechcem tu diskusiu znova otvarat a som lenivy to cele citat ale predsa cim je vacsi obvod kolesa, tym je vacsia stycna plocha zo zemou, teraz mam na mylsi len samotny obvod nie sirku pneu....
takze ak mam pneu 15"*205 a 17"*205 as rovnakym tlakom, tak stycna plocha bude pri vacsej pneu vacsia,hm?

Napsal: 23.11.2006, 18:27
od buky300zx
raddy píše:to je dobra stranka....

inak, nechcem tu diskusiu znova otvarat a som lenivy to cele citat ale predsa cim je vacsi obvod kolesa, tym je vacsia stycna plocha zo zemou, teraz mam na mylsi len samotny obvod nie sirku pneu....
takze ak mam pneu 15"*205 a 17"*205 as rovnakym tlakom, tak stycna plocha bude pri vacsej pneu vacsia,hm?
Ja si to myslim tiez,ale podla niektorych nie!!

Napsal: 23.11.2006, 18:52
od Martin_534
raddy píše:to je dobra stranka....

inak, nechcem tu diskusiu znova otvarat a som lenivy to cele citat ale predsa cim je vacsi obvod kolesa, tym je vacsia stycna plocha zo zemou, teraz mam na mylsi len samotny obvod nie sirku pneu....
takze ak mam pneu 15"*205 a 17"*205 as rovnakym tlakom, tak stycna plocha bude pri vacsej pneu vacsia,hm?
taky by mi to přišlo logický, ale podle Kenivruha to tak neni a nezáleží na ničem kromě tlaku v gumě, protože zatížení kola je víceméně konstatní

Napsal: 24.11.2006, 09:04
od kenivruh
K tomu na aky tlak spravne fukat. Na nasich autach to nie je na stitku pri dverach uvedene (iba pre seriu), takze aby sme vedeli presne na kolko fukat , maju vyrobcovia pneumatik tzv. load/inflation table, kde je uvedene aky ma byt tlak pre konkretny rozmer v zavislosti od zatazenia kolesa. Preto je najlepsie kontaktovat vyrobcu pneumatik a opytat sa priamo jeho na kolko fukat.

Napsal: 24.11.2006, 15:39
od 935Baby
kenivruh píše:aby sme vedeli presne na kolko fukat , maju vyrobcovia pneumatik tzv. load/inflation table, kde je uvedene aky ma byt tlak pre konkretny rozmer v zavislosti od zatazenia kolesa.
To jsem vcera hledal na stankach známých výrobcu pneumatik a nic jsem nenasel. Videl jste nekdo tu load/inflation tabulku nazivo?

Napsal: 24.11.2006, 15:41
od kenivruh
935Baby píše:
kenivruh píše:aby sme vedeli presne na kolko fukat , maju vyrobcovia pneumatik tzv. load/inflation table, kde je uvedene aky ma byt tlak pre konkretny rozmer v zavislosti od zatazenia kolesa.
To jsem vcera hledal na stankach známých výrobcu pneumatik a nic jsem nenasel. Videl jste nekdo tu load/inflation tabulku nazivo?
No ved to. Ja som tiez hladal a nasiel som akurvat pre nakladne a autobusy :( Najlepsie bude asi napisat priamo vyrobcovi.

Napsal: 24.11.2006, 15:45
od 935Baby
Nekde jsem cetl ze Yokohama rocne vydava aktualizovanou tabulku kde by to melo byt uvedene. Ale nic jsem na jejich webu nenasel - treba jsem spatne hledal.

Napsal: 24.11.2006, 16:18
od kenivruh
Keby som lepsie hladal, tak sme tu nemuseli mat taku dlhu diskusiu :)

http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... e+pressure