Rozmery kol

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 23.11.2006, 14:58

Martin_534 píše:no a pak mi to teda vysvětli :-)
Nic netreba vysvetlovat. Mensi tlak = vacsia plocha , vacsi tlak = mensia plocha :)

Inak ty mas urcite 17-ky. Mozes napisat odkial mas hodnoty, na kolko to fukat ? Alebo fukas rovnako ako 15-ky ?

Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis » 23.11.2006, 15:53

buky300zx píše:Tak na oficialny verdikt som kur.a zvedavy!Chcem len vediet ci som mal pravdu,alebo nie lebo stale my to nejako nedava zmysel!!
Mna by len zaujimalo preco sa jedneho casu rozpravalo ze uzsia guma je v zime lepsia ako hruba!Preco?Ved podla tej vedy je stycna plocha rovnaka!Nie?!
tohle stae plati a ne jen v zimne ale i rp jepy v terenu (podle druhu terenu) pac kdyz mas v zimne backory fungujou jako sanky tudiz se sklouznes a rozbyjes si drzku :-) kdyz mas uzke gumi proborisse a muzes vuz ovladat i se rozjet a zastavit.
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky

Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis » 23.11.2006, 15:59

doporucuji jedno:

Vasr.. se na tuto debatu hele formule maj taky sirsi predni kola nez zadni driv jezdili na ziletkach a ted maj backory a kluci s F1 vy co delaj takze je to tak asi spravne :!: :!: :!:

Jestli se o duvodu budem dohadovat tak za chvili tento pokec zaujme kapacitu celeho fora :)
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 23.11.2006, 16:13

vic se fouka nizsi profilove cislo co vim velikost tlaku neni dana sirkou ale vyskou profilu profil 45 musi byt tvrdsi nez profil 70...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime » 23.11.2006, 16:14

ale zase je to sranda :lol:
mrknete sem
http://www.thetyrepressuremonitor.com/t ... issan.html
bohuzel je to v psi a asi nezalezi na rozmerech ponevadz tam nejsou

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 23.11.2006, 17:12

pozrite fesaci, nech mate akekolvek pneu, treba vediet jedine a to ako ich spravne nafukat...a ako ich spravne nafukat? tak na to je asi jedina spolahliva metoda a to meranie teploty pneu na okrajoch a v strede. Idealne je to robit na okruhu, kde sa rozhodnes akym stylom chces jazdit a postupne najdes spravny tlak na zaklade rovnakej teploty vo vsetkych meranych bodoch plasta....
inak ja fukam 17" 225*45 na 2.2bar a dezen sa derie rovnomerne, takze to povazujem za primerany tlak...
samozrejme na ine ucely ako napr. sprint sa pouzivaju ine tlaky, konkretne na sprint podstatne nizsie kvoli vacsej stycnej ploche, az k 1.5bar...

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 23.11.2006, 17:41

Jeden vzorecek z fyziky:

výpočet tlaku:

p = F / S

Myslím si že by se z toho neco dalo odvodit.


Jinak tady jsem nasel dobrej link o pneu:

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Hledejte clanek ktery zacina timto nadpisem:

Fat or thin? The question of contact patches and grip.

Na tom výše uvedeném odkazu jsem nasel odkaz na forum Subaru kde maji sekci - Driving Dynamics. Jsou tam velice zajimave clanky, teda spon podle nadpisu - zatim jsem nic neprecetl

http://bbs.scoobynet.com/driving-dynamics-354/

To Kenivruh:

pomalu ale jiste s tebou zacinam tak na 90% souhlasit.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 23.11.2006, 18:00

to je dobra stranka....

inak, nechcem tu diskusiu znova otvarat a som lenivy to cele citat ale predsa cim je vacsi obvod kolesa, tym je vacsia stycna plocha zo zemou, teraz mam na mylsi len samotny obvod nie sirku pneu....
takze ak mam pneu 15"*205 a 17"*205 as rovnakym tlakom, tak stycna plocha bude pri vacsej pneu vacsia,hm?

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 23.11.2006, 18:27

raddy píše:to je dobra stranka....

inak, nechcem tu diskusiu znova otvarat a som lenivy to cele citat ale predsa cim je vacsi obvod kolesa, tym je vacsia stycna plocha zo zemou, teraz mam na mylsi len samotny obvod nie sirku pneu....
takze ak mam pneu 15"*205 a 17"*205 as rovnakym tlakom, tak stycna plocha bude pri vacsej pneu vacsia,hm?
Ja si to myslim tiez,ale podla niektorych nie!!
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 23.11.2006, 18:52

raddy píše:to je dobra stranka....

inak, nechcem tu diskusiu znova otvarat a som lenivy to cele citat ale predsa cim je vacsi obvod kolesa, tym je vacsia stycna plocha zo zemou, teraz mam na mylsi len samotny obvod nie sirku pneu....
takze ak mam pneu 15"*205 a 17"*205 as rovnakym tlakom, tak stycna plocha bude pri vacsej pneu vacsia,hm?
taky by mi to přišlo logický, ale podle Kenivruha to tak neni a nezáleží na ničem kromě tlaku v gumě, protože zatížení kola je víceméně konstatní

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 24.11.2006, 09:04

K tomu na aky tlak spravne fukat. Na nasich autach to nie je na stitku pri dverach uvedene (iba pre seriu), takze aby sme vedeli presne na kolko fukat , maju vyrobcovia pneumatik tzv. load/inflation table, kde je uvedene aky ma byt tlak pre konkretny rozmer v zavislosti od zatazenia kolesa. Preto je najlepsie kontaktovat vyrobcu pneumatik a opytat sa priamo jeho na kolko fukat.

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 24.11.2006, 15:39

kenivruh píše:aby sme vedeli presne na kolko fukat , maju vyrobcovia pneumatik tzv. load/inflation table, kde je uvedene aky ma byt tlak pre konkretny rozmer v zavislosti od zatazenia kolesa.
To jsem vcera hledal na stankach známých výrobcu pneumatik a nic jsem nenasel. Videl jste nekdo tu load/inflation tabulku nazivo?
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 24.11.2006, 15:41

935Baby píše:
kenivruh píše:aby sme vedeli presne na kolko fukat , maju vyrobcovia pneumatik tzv. load/inflation table, kde je uvedene aky ma byt tlak pre konkretny rozmer v zavislosti od zatazenia kolesa.
To jsem vcera hledal na stankach známých výrobcu pneumatik a nic jsem nenasel. Videl jste nekdo tu load/inflation tabulku nazivo?
No ved to. Ja som tiez hladal a nasiel som akurvat pre nakladne a autobusy :( Najlepsie bude asi napisat priamo vyrobcovi.

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 24.11.2006, 15:45

Nekde jsem cetl ze Yokohama rocne vydava aktualizovanou tabulku kde by to melo byt uvedene. Ale nic jsem na jejich webu nenasel - treba jsem spatne hledal.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 24.11.2006, 16:18

Keby som lepsie hladal, tak sme tu nemuseli mat taku dlhu diskusiu :)

http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... e+pressure

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 hostů