Vacky SR20DET

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Vita.z31
user
Příspěvky: 870
Registrován: 18.11.2005, 20:40

Příspěvek od Vita.z31 » 03.05.2007, 10:42

Gerox píše:pretoze to nie je uplne pravda...pri zmene restrikcii sania a vyfuku ti tlak neostava stejny...s bc mozno ano ale podla ma aj tak tam bude viac vzduchu...co po dosaiahnuti urcitej urovne uz jednotka nedokaze osetrit... kvoli max prietoku trysiek...

..."lahkou upravou" = vymena hadicky na WG ti zdvihne tlak a samo sebou aj mnozstvo vzduchu az nekam k urovni 1.0 bar co uz jednotka proste nepoberie...

...viem, na Vasich autach vsetko funguje aj ked teoria hovori nieco ine...:D ale na S14 toto dlhodobo vedie k odrovnaniu motoru...myslim ze ESO (mistni clen) sve auto prave takhle oddelal...jezdil sprinty na skoro 1 bar a auto nevydrzalo sezonu...
nemal nahodou eso s13?

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 03.05.2007, 10:46

No predne pokud vim ESO ma S13 S CA18DET.
Ale to by melo byt u obou motoru stejny. Co sem se vyptaval mas pravdu v tom ze odstraneni restrikci v sani a vyfuku vede ke zvysenemu tlaku..podle toho co mi bylo receno z 0.7 na 0.8 max. Zadne jine upravy kteryma bych zvedal tlak nemam. at uz se jedna o hadicku nebo vypodlozenou WG.

Takze se ptam ve finale....muzou moje upravy (filtr KN, FMIC kit, pruchozi vyfuk, ERG atd pryc) poskodit motor?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 03.05.2007, 10:48

eso mel driv s14 s modrou sachovnici

jinak gerox a streetracer se teda snazi rict, ze srko tezko snese zvyseni tlaku bez nejaky dalsi upravy ecu/smesi ?

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 03.05.2007, 10:53

eso mel S14

a tak nejak se to snazime rict...dle japoncu seriove ECU jeste snese cca 0,8 jnak uz je treba ji trochu vochcat...

AD mirek: muzes delat na motoru cokoliv pokud budes mit spravny AFR, EGT, atd...rozhodne bych bez spravne fungujici WB do zadnyho zvysovani tlaku nesel...

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 03.05.2007, 13:33

raddy píše:nemusis sa chudobnej zmesi vobec bat. seriova ECU ma funkciu zvanu fuelcut, ktora vypne privod paliva, akonahle AFM prekroci urcity max. vystup. Vystup AFM je dany mnozstvom vzduchu, ktory cez neho prejde a to je adekvatne tlaku turba, restrikciam motora (sanie, vyfuk), a a jeho otackam. Tento max. vystup je adekvatny BEZPECNEJ dobe otvorenia vstrekovacov. Da sa povedat, ze so seriovou ECU ti chudobna zmes nehrozi v nijakom pripade (samozrejme ak je vsetko funkcne). Ako to mohlo vobec streeta napadnut :roll: A ty na to hned skocis...Co si este v zivote nevidel S14 s upravenym sanim, vyfukom atd...Pozri sa na Nizzmovu napr....Cela debata o chudobnej zmesi kvoli saniu ci vyfuku je pri seriovej ECU uplne zbytocna, hlavne ak je tlak turba seriovy.

Ak nie je tlak turba seriovy, tak tam nema co hladat ani seriova ECU. Avsak pri povodnom tlaku zmena vyfuku, sania ci inych restrikcii bohatost zmesi nema preco ovplyvnit. Okruh AFM-ECU-VSTREKY-FUELCUT je uzavrety system.
Vis, ja mluvim z vlastnich zkusenosti a vzhledem k tomu, ze se to shoduje i s tim, co se je vseobecne znamo v JPN o SR20DET, tak o tom nepochybuji. Jinak kdyz das pruchozi de-cat vyfuk, sani a vyndas restriktor, tak TLAK TURBA NENI SERIOVY!!

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 03.05.2007, 16:27

ja som pisal ze tlak turba musi ostat seriovy, resp. v medziach ktore dokaze riadit seriova ECU. Mozes mi povedat, ako ovplivny vymena sania ci vyfuku tlak turba, ktory je riadeny wastegate? Ak je wastegate raz nastavena na dajme tomu 0.8bar, mozes robit co len chces, vzdy bude turbo davat tlak 0.8bar. Napis mi, akym sposobom sa tlak sam od seba zvysi (pri zmene vyfuku, sania, vaciek, cohokolvek), ak wastegate ostane nastavena na rovnaky tlak.

Iste, odstranenim restrikcii, ako je filter v sani napr., ktory sposobuje pokles tlaku, cize vlastne "zatazuje" kompresor turba, sa tlak turba zvysi (lepsie povedane mohol by sa), ale povodne nastavena wastegate ho nikdy nepusti za nastavenu hodnotu.

Co sa vsak stane-TURBO BUDE PO ODSTRANENI RESTRIKCII PRACOVAT EFEKTIVNEJSIE, co znamena ze na dany tlak mu budu stacit nizsie otacky kompresora. Avsak tlak ostane ROVNAKY.

Ina situacia:

Ak sa meria tlak za IC, tak vymena IC za menej restriktivny sposoby zvysenie tlaku za IC, avsak normalne je wastegate riadena tlakom priamo s turba, cize pred IC.
priklad:
tlak priamo na vystupe kompresora je 1bar. Pokles tlaku v seriovom IC je 0.2bar, cize za IC namerame 0.8bar. Vymenou IC za lepsi, ktory ma pokles tlaku len 0.1bar, tlak za IC stupne na 0.9bar, avsak tlak turba bude stale 1bar!!! Akonahle tlak turba stupne nad 1bar (na turbe) wastegate sa otvori, otacky turba a jeho tlak klesnu a zacne sa uzatvoreny cyklus riadenia otacok turba, ktory trva do okamihu poklesu tlaku pod 1bar. V tomto pripade sa moze tlak v sani (za IC) dostat na nezelane vysoku uroven a treba ho znizit znizenim tlaku turba, nema to vsak nic spolocne s tlakom turba. Avsak medzi sanim a turbom je len IC a jeho vymena za lepsi normalne nesposobuje dramaticke zvysenie tlaku, ktore by sposobilo problem. Avsak aj tu ja pomoc lahka, staci pouzit nastavitlenu tycku actuatora a tlak sa da znizit spat na pozadovanu hodnotu.

Na zaver este raz napisem, ze som pisal o seriovom tlaku daneho motora. Zmenou vyfuku, sania, vaciek atd nie je dovod aby sa tlak turba (merany na turbe) akokolvek zvysil a tym poskodil motor riadeny seriovou ECU. Ak sa tlak zvysi nad povolenu uroven (inym sposobom, napr. nedobre fungujucou wastegate/actuatorom), treba ho znizit na seriovu hodnotu. Napriek tomu, ze tlak bude seriovy, vykon motora bude vyssi kvoli odstraneniu restrikci v sani ci vyfuku.

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 03.05.2007, 17:00

myslim ze tam bolo pisane o vymene hadicky s restriktorom na WG...

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 03.05.2007, 17:19

pre tych, ktory su ocohtny logicky premyslat, pridam este nieco:

kompresor turba produkuje tlak ktory sa rovna otackam a rozmerom kompresora (jeho celkovou charakteristikou), ale kedze sa bavime o stale tom istom kompresora, tak len jeho otackami a spotrebou vzduchu pri cykle motora, cize jeho objemom, volumetricou efektivitou a otackami, nic viac nic menej.
Co je teda vlastne pretlak v sani? Je to mnozstvo vzduchu, ktore sa nestacilo dostat do valcov pocas daneho pracovneho cyklu motora a tym padom ostalo v sani a vytvara pretlak. Ak nie je medzi turbom a motorom IC(alebo ina restrikcia), tento pretlak je vsade rovnaky.

Tlak turba je podriadeny len dvom veciam-spotrebou vzduchu motorom a otackami kompresora.
Pripad c1: Motor je stale ten isty, teda tlak sa riadi LEN otackami kompresora. Co vsak riadi otacky kompresora? No predsa wastegate, cize klapka, ktora otvara/zatvara obtok turbiny. Co riadi tuto klapku? Riadi ju tlakovy ventil, zvany actuator. A co riadi actuator? Riadi ho tlak vzduchu produkovany kompresorom.
Akonahle dosiahne tlak pozadovanu hodnotu, na ktoru je nastaveny actuator, tento sa posunie a potlaci tycku, na ktorej druhom konci je wastegate. Tato sa otvori, cast plynov zacne obtekat turbinu (ide inou cstou) a preto sa otacky kompresora znizia a tym tlak klesne. Akonahle tlak klesne, actuator sa posunie opacnym smerom, potiahne tycku a klapka wastegate sa zatvori, vyfukove plyny zacnu pretekat turbinou a otacky sa zvysia. Akonahle sa zvysia otacky, zvysi sa aj tlak a cely cyklus zacne znova.
Su len dve moznosti, ako cyklus prerusit(okrem zavretia skrt. klapky):
1, mnozstvo vyfukovych plynov vzrastie tak, ze ani plne otvorena wastegate nestaci zredukovat tok cez turbinu a tlak bude nekontrolovatelne rast dalej. Toto je v nasom pripade uplne nerealna moznost.
2, spotreba vzduchu motorom vzrastie tak, ze ani plne zavreta klapka nezabezpeci dostatok plynov pre turbinu a napriek vzrastu otacok kompresora tlak klesne. Toto je presne pripad poddimenzovaneho turba voci velkosti/otackam motora.

A teraz mi vysvetlite, akym sposobom tlak turba moze vzrast? Hlavne ak sa vdaka vackam ci vyfuku zvysi volumetricka efektivita motora, tym padom sa zvysia poziadavky na mnozstvo vzduchu s turba. Pokial je toto zvysenie v ramci moznosti kompresora, len sa zvysia jeho otacky a tlak ostane rovnaky. Ak je to mimo moznosti kompresora, tlak KLESNE.

Rad by som na tuto temu uvital konstruktivnu debatu...

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 03.05.2007, 17:25

Gerox píše:myslim ze tam bolo pisane o vymene hadicky s restriktorom na WG...
priznam sa, ze neviem presne o aky restriktor ide, ak je vsak v privode vzduchu do actuatora, tak umelo znizuje tlak v actuatore, co sposobi umele ZVYSENIE tlaku turba, podobne ako keby tam vobec nijaka hadicka nebola, v tom pripade turbo bude tlacit az sa rozleti.. Ak sa vyhodi, tak moze sposobit len to, ze tlak v actuatore sa zvysi, tym padom sa wastegate este rychlejsie a viac otvori a tlak turba klesne viac.

Podstatne je na aky tlak je nastaveny actuator, ci je pred nim tlak umelo zvyseni alebo znizeny je uplne jedno, pretoze jedine actuator rozhodne, pri akom tlaku sa wastegate otvori. Ak je je ho pruzina nastavena na 1bar, tak sa otvori pri akomkolvek tlaku nad 1bar....Ako nahle sa wastegate otvori, tlak uz len klesa, nic viac. A klesa dovtedy, kym sa wastegate nezavrie (ciastocne ci uplne). Ale ako moze tlak turba vyhodenim restriktora STUPNUT, to vobec nevysvetluje...

Uživatelský avatar
Láďa z UDC
user
Příspěvky: 377
Registrován: 12.11.2006, 21:26
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Láďa z UDC » 03.05.2007, 18:38

Raddy to tvoje vysvětlení mě prijde naprosto dostačujcí. myslím si to samí. Podle mě jaká koliv úprava sání a výfuku nemůže ovlivnit plnící tlak turba, pokud zůstane sériový wastegate, ten okamžitě otevře klapku obtoku turbíny při přesažení nastavenýho tlaku a vůbec nezáleží na otáčkách motoru.... a tudíž nemůže dojít k ochuzení směsi a následně k poškození motoru....

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 03.05.2007, 18:42

seriově má s14 něco jako boost controller, je tam selenoid, který ovládá jednotka a přivádí atm. tlak na WG actuator

Uživatelský avatar
Láďa z UDC
user
Příspěvky: 377
Registrován: 12.11.2006, 21:26
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Láďa z UDC » 03.05.2007, 18:51

já mám pryč restriktor mám otevřený filtr a pouze zadní díl vyfuku a plnící tlak zůstal stejný....

Uživatelský avatar
slik85
user
Příspěvky: 2589
Registrován: 06.08.2006, 02:07
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slik85 » 03.05.2007, 19:07

aj ked sa spriechodny tok plynou motora tak to nijak novlivni tlak turba lebo to riady WG a nemuje ukradnute nejake vacky pr od tomei ci nejaky KN filter alebo vykuchany vyfuk akurat to zvysi prechod a vymenu plynou co je u turba dolezite ale viac ako je nastaveny WG nedostane aj keby kone prosili 8) :-D
REPASUJEM NAPRAVY S13,S14 vylisovanie opieskovanie komaxit nalisovanie vymnena
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 03.05.2007, 20:40

Presne ako pisal Martin, kedze ma S14 tlak riadeni kvazi boost controlerom je to ine ako u S13, kde je tlak riadeny priamo iba cez WG. Preto moze byt (je) u S14 iny tlak po vymene sania,IC a vyfuku. Je to podobne ako som si vsimol u seba , kde bez zmeny do Profecu sa po vyhodeni katu zvysil sice minimalne, ale predsa plniaci tlak.

Len taky dodatok, Apex ma pri tom ich sani Power Intake poznamku, ze pri SR20DET je dobre pouzit minimalne SAFC na upravu signalu z MAF-u. U C18DEt nic take uvedene nemaju.
http://www.ooparts-international.co.jp/ ... index.html
Stlpec "remarks".
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo » 03.05.2007, 20:59

japonsky ca18det ma takisto ovladanu wastegate cez ecu, takze dovod preco pouzit u SRrka AFC moze byt aj niekde inde. //inak sry za odbocenie od temy
Nissan 200SX S13 1990

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 hostů