odlehčená řemenice - kde sehnat?

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

jinak tady je sada is hlavni remenici...

http://www.naprec.co.jp/e/product/n_sr20/0605_19.html

ja budu ty samy pomery...
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

Gerox píše:vibrace vytvari setrvak a hlavne spojka...zejmena radoby "zavodni" jednokotoucove lamely...u nich se mluvi o jevu s nazvem "crank walk"...co vim tak by to melo znamenat vymlaceni (nejspis do stran) lagru na klice na valcich blizko spojky...proto se doporucuje tam davat vicelamelove spojky aby se to co nejvice utlumilo...

...de facto kazdej shift lock je silenej zahul na kliku...spatny prerazeni taktez...
A co ziskas tim ze das tu antivibracni vlozku do hlavni remenice? Kdyz i do ni pujdou ty vibrace tak to nevadi ne? Maximalne se snizi zivotnost remenu? Nebo jakej vliv to ma na kliku? Se omlouvam, ale furt nejak nechachapu ten zapornej vliv na kliku kdyz tam dam remenici z jednoho kusu bez antivibracni vlozky.

A k te spojce, od toho je lamela odpruzena, aby tlumila ty razy? Nebo ne? Vim ze to sem nepatri ale rad se necham poucit, je to zajimave tema..dikec

Btw: co ziskas tim ze ti vodni pumpa bude tocit min nez serie? Neni to spis na skodu? sice vydrzi dyl loziska, ale zmensi se jeji prutok?
Naposledy upravil(a) Mirek dne 15.11.2006, 14:51, celkem upraveno 1 x.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

no zase taky o tom vim jen tolik co jsem nacetl na netu...ale rekl bych ze ty remeny by mohly pri urcitem stupni vibraci prasknout...ale pravdou je ze by zase takovou skodu nadelat nemusely... :roll:

...proste ja to tam necham a prizpusobim ty ostatni a dal neresim...asi ti k tomu vic nereknu...bohuzel.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

údajně nejde o řemeny, ale protože vibrace jdou ze setrváku na kliku, tak ta řemenice (guma na ní) má za úkol ty vibrace pohltit, ale jelikož se to na starých motorech nedělalo a jezdí do dnes, tak jsem se na ten žrout vibrací vyprd a dal duralovou řemenici
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

Kentoya píše:údajně nejde o řemeny, ale protože vibrace jdou ze setrváku na kliku, tak ta řemenice (guma na ní) má za úkol ty vibrace pohltit, ale jelikož se to na starých motorech nedělalo a jezdí do dnes, tak jsem se na ten žrout vibrací vyprd a dal duralovou řemenici
jako ze ta antivibracni vlozka v remenici pohlcuje vibrace z kliky? Souhlas...ale tim prece nezrusi vibrace na klice, jen je nepousti dal?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

jak jsem nabyl tak píšu
Uživatelský avatar
marat
user
Příspěvky: 136
Registrován: 12.06.2006, 14:08

Příspěvek od marat »

http://www.atiperformanceproducts.com/p ... _dinan.htm :wink: nebuďte líní studovat,vyplatí se to
8x národní rekord ve sprintu na 1/4 míle 10.23s
konstrukce a stavba motorů
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

nejde o lenost ale o anglictinu :) Takze kdyby byl nekdo tak hodnej a napsal sem v kostce o co kraci, byl bych mu nesmirne vdecny :-)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner »

kostka začátek:
řemenice s gumou slouží jako tlumič torzních kmitů klikovky.Snižuje opotřebení čepů a ložisek a částečně tlumí hluk.Energie kmitání je utlumena vnitřním třením při deformaci gumového spoje.Toto je důležité hlavně u hliníkových bloků.Ještě se používají dvouhmotové setrváky(podobný princip),aby se zamezilo přenosu vibrací do převodovky(problém hlavně jednolamelových spojek),a ta tím pádem nemohla hlučet.
(rezonance hmotnostních momentů setrvačnosti mezi motorem a převodovkou se posune mimo oblast provozních otáček)
kostka konec.
Uživatelský avatar
marat
user
Příspěvky: 136
Registrován: 12.06.2006, 14:08

Příspěvek od marat »

Já jsem taky mluvil o studiu angličtiny :D
Velmi zjednodušeně jde o to,že klika i když je z kovu je schopna zátěží měnit svůj tvar a nadto při shodě vibrační frekvence některého z rotujících komponent se svou vlastní přirozenou frekvencí rezonovat-výrazně zvýšit svou vibrační amplitudu a ev. se i rozpadnout únavovým lomem. Harmonic balancer funguje jednak jako tlumič těchto výkmitů a jednak pozměňujě přirozenou frekvenci kliky mimo frekvenční rozsah dosažitelný otáčkami motoru. Bez něj,hlavně v závislosti na vyváženosti rotujících komponent dochází k urychlenému opotřebení uložní kliky a ev. i k požkození rotujích částí. U motoru,jako je ca18det,kterej je na kliku už tak chabrus,bych to vůbec nedoporučoval. Např. honda je v tomto směru o poznání dále,ale i tak je to otázka životnosti.
8x národní rekord ve sprintu na 1/4 míle 10.23s
konstrukce a stavba motorů
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

Dobre diky. Zkusim vymyslet jestli by to i s tou tlumici vlozkou neslo vyrobit doma. Predne musim sehnat nejaky nakres jak to je udelane a pak zjistit co pouzivaji k tlumeni vibraci...pri nejhorsim koupim hotovou....
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

Serem na cele vybracie!!!Blok mam liatinovy a s autom sa nebude behat kazdy den!Nehovorym ze to neni pravda,ale stale my to nejako nejde do tej mojej sprostej hlavy,ze jak nejaka posrata guma ktora je na remenici tlmi vybracie!!Keby je ta guma medzi hriadelou a remenicou OK,ale toto!
Podotykam ze je to len moj NAZOR!!!!!
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

názor je to špatný, ale můj názor je že každý kilo dolů z rotujících částí je good a proto taky na to prdím
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

Kentoya píše:názor je to špatný, ale můj názor je že každý kilo dolů z rotujících částí je good a proto taky na to prdím
Moja rec! 8)
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed »

Mirek píše:nebyl by takovy vykres i na remenici pro SR20DET? nebo je stejna?
můžu leda poskytnou tento výkres pro úpravu na SR20DET. Dělal jsem to v Inventoru.
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
Odpovědět