Olejovy dym z vyfuku

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Petr
user
Příspěvky: 167
Registrován: 08.10.2004, 13:31
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Olejovy dym z vyfuku

Příspěvek od Petr » 28.10.2005, 12:11

Ahoj,
tak uz delsi dobu tohle trapeni mam, proto se na nej ptam... Vim ze za to muze vetsinou turbo, ale projevuje se mi to jen po jizde z kopecka, kdy tomu dam poradne po koulích a pak s zarazenym kvaltem jedu z kopce... Dole, kdyz lehce pridam plyn, se mi z vyfuku vyvali olejovy dym - vidim to ve zpetnem zrcatku...
Na rovince, kdyz jedu stale s plynem mi to nedela...

Je to urcite turbo, nebo to muze byt i neco jineho ? v sani mezi filtrem a turbem mam mraky oleje... a z BOVu mi fouka olej na kapotu.
Spotreba - 1L oleje / 1000km

Uz jsem uvazoval o prepojeni odvetrani do nadobky, ale neudelam to...
Protoze v tom vidim celkem problem... Jednak kdyz to stahnu do krabicky, tak sani vzadu si pak bere vzduch z venku, kde neni vzd. filtr...
A za druhe - neodbouram tim podtlak, ktery tam takhle je ?

Diky za odpovedi
Vinova S13 - 1990

T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada :)

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 28.10.2005, 12:22

to je první věc, kterou bych vyzkoušel, odpojit odvětrávání vaček a zapojit tam zpětnou klapku a uvidíš jestli je to z turba, nebo z odvětrávání vaček.
když vyčistíš sání a odpojíš odvětrávání vaček a nepřestane to, tak ti pouští turbo olej do sání a musíš ho nechat repasovat, nebo koupit jiný

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 28.10.2005, 12:29

ako pre si skontroluj priechodnost hadic z odvetrania vaciek a spojenie medzi ol. vanou a vackami. Na trubku kam sa strka mierka oleja nasad hadicku a fukni do nej-musi ist vzduch do odvetrania (krytov) vaciek.
Dalej si skontroluj PCV ventil (je zozadu na sanim ide do neho hadica od vaciek) ci nahodou neprepusta zvuk smerom zo sa nia do vaciek.
Vyzera to ze ked je v motore podtlak (pri jazde z kopca), tak ti nasava olej od vaciek do sania alebo nasaje olej ktory predtym stiekol odvetranim od vaciek za vzd. filter.....Na to, aby si zistil ci je to turbo, potrebujes odpojit hadicu co ide za vzd. filter, dat ju do flase a dieru za filtrom upchat (pasuje tam stopel zo sampusu :wink: ) a previezst sa...Ak bude vo flasi olej, je problem z ventilaciou vaciek, vid vyssie. Ak tam olej nebude a napriek tomu bude v sani olej, ide z turba. To by malo mat turbo aj vole (ale nemusi)...Takto zistis kde je pricina. A vobec sa nemusis bat presmeorvat odvetranie do flase, pretoze pred turbom tak ci tak nie je podtlak.....

Petr
user
Příspěvky: 167
Registrován: 08.10.2004, 13:31
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 28.10.2005, 13:07

Diky, vyzkousim :wink:
Vinova S13 - 1990

T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada :)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů