Problemy se studenym startem - otacky 600 a nestoupnou!!!

otázky a odpovědi technického rázu
smashing
user
Příspěvky: 50
Registrován: 15.11.2004, 19:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smashing » 15.09.2005, 05:30

abych Vas uklidnil, musim rict ze mi to delalo taky. Jsem rad ze jsem prisel na to, jak se tomu vyhnout... stacilo mi aby si pumpa 2x, 3x natahla (2x,3x zapnout vypnout klicek pred startem) a bylo po problemu. Jinak sem mel take walbro pumpu. Doufam ze nekterym zvas tohle take pomuze.

Cau Mira (smashing)

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 15.09.2005, 07:16

smashing píše:abych Vas uklidnil, musim rict ze mi to delalo taky. Jsem rad ze jsem prisel na to, jak se tomu vyhnout... stacilo mi aby si pumpa 2x, 3x natahla (2x,3x zapnout vypnout klicek pred startem) a bylo po problemu. Jinak sem mel take walbro pumpu. Doufam ze nekterym zvas tohle take pomuze.

Cau Mira (smashing)
přesně tak, to taky věršinou pomůže

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 15.09.2005, 09:52

Hynek píše:tak to vypadá asi na to teplotní čidlo. jak si ho zkoušel?
Takze test teplotniho cidla:

Nejdriv udelej diagnostiku ECU, mod 3 (pokud by bylo poskozene vedeni tak by tam byl chybovy kod) Pokud dava cidlo jen spatne hodnoty tak pravdepodobne to diagnostika neodhali a je nutne merit a merit :)

Musis odpojit konektor na cidle (pozor jsou tam dve: jedno pro budik a jedno pro ECU) takze to čidlo se zlutym konektorem. Vem nejaky multimetr a zmer jeho odpor na studenem motoru:

maual EF and EC- 124:
- pri 20°C ma odpor cca 2,5kohm
- pri 80°C odpor cca 0,3kohm

Takze pokud nameris tyto hodnoty tak je cidlo ok. Pak je potreba zkontrolovat zda neni porusene vedeni od cidla do ECU. Manual EF and EC 86. (prave z toho duvodu je lepsi to merit na ECU, tam bud signal mas nebo nemas :) )

To je jedna moznost

Nebo uplne nejednodussi bude kdyz odmontujes kryt na ECU, odmotujes ji z kasle a sunads ten plastovy kryt kolem kabelu. Pak mas pristup ke kenektorum.
Ted dulezita cast:

Vem si k sobe manual sekce EF and EC strana 120-123 tam mas hodnoty ECU vstupni a vystupni napeti, Uzasne uzitecna vec!!! Ty potrebujes merit na pinu ECU cislo 28. Na strane 123 je schema cislovani konektoru.

Ted musis mit vypnute zapalovaní, opatrne zapichnout spendlik do mista jak jde kabel - tesne vedle kabelu to mezirky (pozor at tim spedlikem nezkratujes nic s kasli -pólem), tak ze se dotyka casti konektoru. Pripojis multimer na ten spendlik a druhym polem na kasli (jakekoliv uzemeni)

Ted zapni zapalovani, multimetr nastav na mereni stejnosmerneho napeti v rozsahu do 20V. Mel by ti ukazat nasledujici napeti:

v rozsahu 1V - 5V. Za studena pri cca 15°C dava sensor signal cca 3,6V (cim nizsi teplota tim vyssi napeti) Ted nastartuj motor a krasne uvidis jak to napeti s postupnem zahrivanim bude klesat na 1,2V pri 80°C (na hodne zahratem aute po delsi jizde klesne az na 1V)

Ja kdyz uz merim nejakou elektroniku na aute tak uz ted vetsinou vse pres ECU vstupni a vystupni hodnoty:
- je ro monohem jednodusi (treba v porovani s odpojenim konektoru teplotniho cidla a odpojeni ECU neni zas takovy rozdil.
- krasne muzete monitorovat jak se meni honoty v zavislosti na chodu motoru (v ruznych otackach - to je dobre treba pro AFM)
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 15.09.2005, 10:08, celkem upraveno 1 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 15.09.2005, 10:02

Jeste pokud to nekdo z Vas chce resit na vasem aute tak bych hlavne take zkontroloval Air Regulator (sitič)

Sundat vstupni hadici a za studena musi byt trochu otevreny.

Dale pak Idle switch (spinac volnobehu, ktery je na klapce plynu) Zkontrolovat podle servisniho manualu, bud pres ECU input/ooutput nebo odpojit konektor a premerit.

To jsou veci ktere by bezne meli zpusobovat problemy se studenym startem. (tedy za predpokladu ze po mechanicke strance je motor v poradku - tim bych tedy zacal, meřením komprese)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 15.09.2005, 10:06

Martin_534 píše:no teoreticky tim zapojenim by to být mohlo ...

mě když to nastartuju a lehce šlápnu na plyn aby se to dostalo na správný otáčky, chcípnu auto aznovu nastartuju, tak už je to naprosto ok a to se mi nezdá, že by bylo teplotou, protože za tu chvíli se to nemá šanci ohřát

schválně to zítra zkusim s odpojenym fpr :lol:
Naprosto identicke s mym problemem

Taky jsem zkousel nastartovat s odpojenym AFM, auto krasne chytlo a otacky vyskocily na 1500rpm a po cca 3 sekundach auto zdechlo, pak jsem opet nastartoval a zase to hezky chytlo a uz to drzelo otacky.

Tak nevim jestli to treba nemuze byt i ten AFM. (buhvi co ale ECU nastavuje kdyz je odpojeny, treba tam dava tolik paliva ze to chatne pomalu samo)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 15.09.2005, 14:56

Jeste me napadla jedna teorie problemu s tim studenym startem:

A to jest tekouci(nebo jinak netesnici) vstrik, ktery umoznuje ze palivo unika pres ten pistek co je uvnitr. Tim dojde pres noc k velkemu nahromadeni paliva (pripadne vyparu) v jednom nebo v nekolika sacich kanalech. A pak se motor pri startu dusi.

Naposledy kdyz jsem sundaval hadici co je pred saci kalpkou tak kdyz jsem otevrel klapku byl citil dost sliny zapach benzinu ze sání. Urcite by mel byt citit trochu ale tohle byl fakt silny zapach - skoro jsem omdlel :lol:

Plan na test je nasledujici:

vyndat pojistku na palivovou pumpu>protocit motor po dobu cca 30 sekund aby se vyplachl>pojistku zpet a zkusit nastartovat

Me to vazne pripada jako by se ten motor spis dusil nadbytkem paliva.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Řehy
user
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004, 21:27
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Řehy » 15.09.2005, 23:10

935Baby píše: Plan na test je nasledujici:

vyndat pojistku na palivovou pumpu>protocit motor po dobu cca 30 sekund aby se vyplachl>pojistku zpet a zkusit nastartovat
Mozna vyndat pojistku a nastartovat na uvolneni tlaku paliva uz vecer a az rano 2x zapnout klicky a zkusit nastartovat.
A nebo merak tlaku paliva. Hned budes vedet, jestli mas spravny tlak a jestli ti benzin nekde unika :wink:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 16.09.2005, 06:53

fesaci, nezabudajete ze hned po AFM ma hlavny vplyv na volnobezne otacky CASOVANIE PREDZAPALU! Treba skontrolovat ci je na vacke ted vystupok v tvare D a ci nie su zodrate drazky na CAS. Potom to skontrolovat so stroboskopom, inak nemate istotu....Pootoc CAS dolava a uvidis co to urobi s volnobeznymi otackami.....

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 16.09.2005, 10:22

raddy píše:fesaci, nezabudajete ze hned po AFM ma hlavny vplyv na volnobezne otacky CASOVANIE PREDZAPALU! Treba skontrolovat ci je na vacke ted vystupok v tvare D a ci nie su zodrate drazky na CAS. Potom to skontrolovat so stroboskopom, inak nemate istotu....Pootoc CAS dolava a uvidis co to urobi s volnobeznymi otackami.....
Tak vacku jsem kontroloval, ten vystupek vypada jako novy i ozubeni v CAS je v poradku. Dokonce jsem kontroloval jak licuji rysky na hnacich kolech vacek s horni uvrati - naprosto v poradku. Casovani mam v poradku - mereno stroboskopem.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 17.09.2005, 14:55

Tak jsem dneska nastartoval s odpojenym ridicim podtlakem k FPR a auto chytlo krasne.

Po opetovnem pripojenni podtlakove hadicky se problemy se studenym startem vratili.

Vidim to na chybnou fuel pump nebo FPR.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 17.09.2005, 16:54

budik na mereni tlaku paliva prijde na par stokorun, ja bych se nerozmyslel... FPR muze mit unavenou membranu a kdyz mas velky podtlak v sani, muze davat nedostatecny tlak paliva do vstriku. V boost rezimu tlaci turbo, v sani je pretlak a tlak za fpr je nejvic ovlivneny vykonovou (ne)dostatecnosti palivove pumpy. Ja se chystam na poradny regulovatelny fpr (manualni + podtlakova regulace) + budik na tlak paliva pod haubnu. Koneckoncu, koukni do manualu, fpr se kontroluje regulovatelnym zdrojem podtlaku a meri se zmeny tlaku za nim. Mely by byt co nejmensi, aby davkovani paliva do valcu ridila ecu impulsy do vstriku (delkou jejich otevreni) a ne aby se vstriknute mnozstvi menilo v zavislosti na rezimu jizdy/seslapnuti plynoveho pedalu jen zmenou podtlaku v sani. Vystup za fpr ma byt pokud mozno konstantni...

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 17.09.2005, 17:31

[quote="doublejay"]budik na mereni tlaku paliva prijde na par stokorun, ja bych se nerozmyslel... ..[/quote

dik za rady, mimochodem nevis kde v CR sehnat kvalitni budik na mereni tlaku paliva? pripadne tlaku oleje. Proste diagnosticke zatizeni. Vim ze Autostyle dela neco, ale po jistych zkusenostek a ohlasech na jejich budiky od nich asi nikdy uz nic nekoupim - to si to radsi dovezu za dvojnasobnou cenu z UK nebo US.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 17.09.2005, 18:34

No, na mereni tlaku paliva bych si Autostyle urcite nevybral, budik da se koupit na internetu, nejlepe mechanicky (manometr plneny olejem, kde vnejsi merene medium tlaci primo na membranu, pres kterou se tlak prenasi naplni az na vnitrni mechanismus a rucku). Na poslednim srazu v Kamenu mel Swed jeden takovy, nekde tady snad psal i znacku (a daval foto), zkus to prohledat. Nevyhoda - tento budik se moc neda pouzit v kabine, je relativne maly. Neni k nemu pribaleny ani adapter ci hadicka (mam ted namontovany podobny, kde cela trasa od konce hadicky je az dovnitr meraku plnena olejem). Stal mene nez 1k Kc...

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 17.09.2005, 22:27

jojo měl jsem ho na Kameni a už je namontovaný v motorovém prostoru a měří mi tlak paliva. Sice došel jen samotný budík,ale mototechna vše doplnila. Hadice na palivo průměr 8mm stála pár korun a tři sponky to samé. Jediný problém by mohl být T-kus..ten mi udělal kámoš z měděné trubičky průměr 8mm. Jinak budík vyjde asi na 1000Kč a jsem fakt spokojen.
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 18.09.2005, 09:32

935Baby píše:Tak jsem dneska nastartoval s odpojenym ridicim podtlakem k FPR a auto chytlo krasne.

Po opetovnem pripojenni podtlakove hadicky se problemy se studenym startem vratili.

Vidim to na chybnou fuel pump nebo FPR.
tak si rychlejší, já to testoval taky a výsledek stejnej
s odpojeným podtlakem na fpr auto chytlo krásně

takže problém bude asi v alternativním zapojení fpr, nabo v fpr samotném, takže se s tim smířím a bude to :-)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 105 hostů