Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od 935Baby » 02.01.2007, 20:07

Na UK foru jsem našel článek kde řeší poškození ozubení na vačce a poškození CAS a příčiny problému:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=259718

Zdá se že hlavními příčínami jsou:

- chybející kolík či oba kolíky na krytu řemenu ktere zajištují soustřednost otvoru pro CAS s osou vačky
- určitý negativní vlim má také chybející či hodně poškozený O-kroužek na hřídelce CAS. Údajně ten O-kroužek funguje jako " tlumič "
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od SilverFox » 09.03.2013, 17:08

:D

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od Fizzbiker » 09.03.2013, 21:17

zadne novinky...

dalso vec sou spatne nasazena/dotazena prsa popr CAS samotny.
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od SilverFox » 09.03.2013, 21:44

Pro mě to novinka je. Na etku se mi to jeste nestalo. :lol:

Ten motor nenajel ani 60km a už sežral dva casy. :lol: Ten první z venku nenes známky mechanický závady. Při zatočení elektrika vykazovala činnost, ale nejspíš nepravidelně nebo ve špatnou chvíly. Tenhleten je jasnej. Naštěstí vačka ok. Pořešim dekl a snad to bude ok.
Obrázek

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od Fil » 09.03.2013, 21:49

Já tu mám pro změnu cas který prošel "tuningem" na slovensku prostě tunerům nestačí tovární rozsah nastavení předstihu a tak pro jistotu nepoužívají centrující čepy, lámou D výstupky a pak na casu propilovávají díry z uzavřených "O" na otevřené "U" ve snaze nastavit předstih tak aby to vůbec šlo nastartovat... Aby to nevypadalo, že jsem zaměřený proti SK, tak v ČR máme samozřejmě takových tunerů taky mraky. :roll: A je radost po nich "zdědit" auto...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od Fizzbiker » 09.03.2013, 21:57

SilverFox píše:Pro mě to novinka je. Na etku se mi to jeste nestalo. :lol:

Ten motor nenajel ani 60km a už sežral dva casy. :lol: Ten první z venku nenes známky mechanický závady. Při zatočení elektrika vykazovala činnost, ale nejspíš nepravidelně nebo ve špatnou chvíly. Tenhleten je jasnej. Naštěstí vačka ok. Pořešim dekl a snad to bude ok.

cas ma dve loziska a ve vetsine pripadi se prestrihne vevnitr szrejme pred mrizkou kterou toci. auto pri otaceni napr starterem chyta skyta ale nenastartuje pri toceni rukou cvakaji striky i jiskri ale proste ne ve spravnouchvili. otacenim si troufnu strihly cas poznat i bez porovnani.

jo gumicka funguje jak rikas centruje hridelku casu a umoznuje v pripade minimalni nesouososti jakysi uhel bez ujmy na CASe. ale gumicka nesezere vse a i unava materialu u casu atd.
Fil píše:Já tu mám pro změnu cas který prošel "tuningem" na slovensku prostě tunerům nestačí tovární rozsah nastavení předstihu a tak pro jistotu nepoužívají centrující čepy, lámou D výstupky a pak na casu propilovávají díry z uzavřených "O" na otevřené "U" ve snaze nastavit předstih tak aby to vůbec šlo nastartovat... Aby to nevypadalo, že jsem zaměřený proti SK, tak v ČR máme samozřejmě takových tunerů taky mraky. :roll: A je radost po nich "zdědit" auto...
stejne jako provrtane restriktory atd. auto z "ceskoslovenska" je obecne mor... zvlast sportak... lidi kteri tomu rozumi je minimum lidi kteri to trvdi ze tomu rozumi je nespocitane. a to bud rad ze nissany nejsou zas tak oblibene... aspon nebyly nez dosahly techhle srotovych cen.
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od Fil » 09.03.2013, 22:19

Nebo volnoběh naštelovaný napnutím lanka, to je pak "radost" brzdit motorem... A našlo by se toho víc, ale to už je ot v tomto topicu.
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od SilverFox » 09.03.2013, 22:27

Že ten první bude střihlej vevnitř jsem si taky tipnul. Až bude čas tak ho kuchnu.
Obrázek

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od Kentoya » 11.03.2013, 01:45

už jsem to hodně lidem říkal, a možná i někde psal

Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od SilverFox » 11.03.2013, 15:35

U mě konkrétně to bylo způsobený absencí jednoho ze dvou středících tunýlků který procházejí z hlavy skrz plech za rozvody do deklu rozvodů.

Ilustrační...
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od Fil » 12.05.2013, 21:28

Cpal jsem fotky do pc a tak jsem si vzpoměl na ten CAS a KO CAčko na kterém byl... Jo a hodil by se mi jeden ten centrující dutý čep, ale možná půjde koupit i někde v železářství? Myslel jsem, že ho použiju z toho ko motoru ale tam projistotu nebyl ani jeden :shock:
Přílohy
Obraz278.jpg
Obraz247.jpg
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Příspěvek od SilverFox » 12.05.2013, 21:44

Nařezat z vhodné trubičky. Tak jsem to chtěl řešit, ale vytáh jsem je z jiný hlavy. Bohužel jsem je neměřil.
Obrázek

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 160 hostů