vetsi staly prevod

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca » 03.06.2007, 21:13

No doufám že to není úplná kravina:
(Otáčky motoru/převod podle zařazené rychlosti/stálý převod diferáku) = otáčky kol/minutu
Otáčky kola * obvod kola (pneumatiky) = vzdálenost uražená za minutu. No a z toho už rychlost za hodinu spočítáš ;)
Snad to není úplná blbost :)
Jo a u těch maximálních rychlostí nahoře jsem počítal s max otáčkama 7000, to jsem zapomněl zmínit...
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart

Uživatelský avatar
Láďa z UDC
user
Příspěvky: 377
Registrován: 12.11.2006, 21:26
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Láďa z UDC » 03.06.2007, 21:28

....ještě jedna věcná :) a počítáš to v základních jednotkách tudíš obvod kola v metrech, rychlost v metrech za sekundu apod....
nemoh bys pro jistotu tady uvíst konkrétní příklad jak si to počítal na svým autě..... :wink:

Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca » 03.06.2007, 21:58

Tak samozřejmě že na jednotky dávám bacha, jinak by mi to vyšlo řádově jinak :)
OK příklad výpočtu maximální rychlosti u S13 na trojku:
Prevod trojky: 1.361
Finalni prevod: 3.916
obvod pneumatiky 195/60: 1,85m

Rychlost při 7000rpm:
7000/1.361/3.916=1313.4 otáček na kolech za minutu
1313.4 * 1.85 = 2429.8 metrů za minutu
2429.8 * 60 = 145787 metrů za hodinu = 145.8 kmh ;)
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart

Uživatelský avatar
Láďa z UDC
user
Příspěvky: 377
Registrován: 12.11.2006, 21:26
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Láďa z UDC » 03.06.2007, 22:15

jo tak teď už to chápu i já :wink:

bmwm3
user
Příspěvky: 42
Registrován: 07.01.2010, 12:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od bmwm3 » 20.01.2010, 14:22

Nevíte náhodou někdo, jak se přestavují dify z S13?
Četl jsem poměry 4,363 apod.. Jako jsou všechny variace, které se dají postavit a z jakého auta musím sehnat dif, popř. co všechno se musí vyměnit v prípadě, že dify nejsou stejné, díky
Jinak sériová S13 s diffem 3.916 a pneu 205/45/17 pojede následovně
2000 3000 4000 5000 6000 6500 7000 otáčky
17 25 33 41 50 54 58 I
29 43 58 72 87 94 101 II
44 65 87 109 131 142 153 III
59 89 119 148 178 193 208 IV
72 108 145 181 217 235 253 V

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od Mirek » 20.01.2010, 14:25

dulezity je jaka skrin, v prvnim postu prispevku mas vypsane diferencialy u aut nissan. Pokud vim vsechny by mely jit pouzit v sx, at uz se jedna jen o vnitrek nebo o cely diferencial. Zalezi o jaky ti jde konkretne ucinek pri vymene diferencialu? Vice do sily a do pomala nebo naopak?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

bmwm3
user
Příspěvky: 42
Registrován: 07.01.2010, 12:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od bmwm3 » 20.01.2010, 14:32

Jde mi o to dát kratší převod, aby vycházeli kvalty ...
Konrétně na Sosnovou by se hodil ten diff 4,363, nebo možná i o něco kratší 4,5 třeba.
Otázka je jestli to jde nějak sestavit z difů, co se dělaj.
Ve Tvém první postu je nejratší diff 4,11 z RBéčka a pak 4,08, kde je takový rozdíl od 3,9 není. Na jinejch forech jsem se dočetl o 4,363 a i Vrťas to psal.
Díky
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... pic=293648
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... pic=287243
4,7 by se mi líbilo...

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od Mirek » 20.01.2010, 14:44

jj kdyz najdete nejaky diferaky co tam nejsou, doplnim ;) Zjistete parametry a z ceho jsou...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od Bart34 » 20.01.2010, 15:56

hosi co takhle si hodit do auta gipinu... vynulujete, rozjedete se na 100, nebo s rezervou 110, zastavite a mrknete na gipinu. ukaze vam 0-100.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun

Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od Bart34 » 20.01.2010, 15:57

alespon teda par vybranych jak si uvedomuju..... :roll:
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun

Uživatelský avatar
jsadik
user
Příspěvky: 599
Registrován: 08.04.2007, 00:55
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od jsadik » 20.01.2010, 16:04

Dělaji se i 4,4 ,ale že to jsou výhradně z japonskejch verzí. Jediná možnost objednat z Japonska
Naposledy upravil(a) jsadik dne 20.01.2010, 16:07, celkem upraveno 1 x.
Silvia S12 CA18ET Fibreglass Edition

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od Mirek » 20.01.2010, 16:06

sadiku nevis jestli je nejaky mensi nez 3.357 (z infinity) tusim a kde by sel vzit?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
jsadik
user
Příspěvky: 599
Registrován: 08.04.2007, 00:55
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od jsadik » 20.01.2010, 16:22

To fakt nevim, ale ty kola by šli i udělat.
Silvia S12 CA18ET Fibreglass Edition

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od Martin_534 » 20.01.2010, 17:31

potřebuješ sehnat tydle 2 věci na obrázku a dát je do diferáku, převod se počítá jako poměr mezi počtem jejich zubů, třeba s13 má 47/12, to jestli jde složit ze dvou různých a zuby budou pasovat netuším
Obrázek

bmwm3
user
Příspěvky: 42
Registrován: 07.01.2010, 12:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vetsi staly prevod

Příspěvek od bmwm3 » 20.01.2010, 17:45

jj, díky, vím, jak se počítá poměr difu, i které součástky a něm rozhodují, ale nevím, kde tohle sehnat :-)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 hostů