chlazeni paliva

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
sr20det
user
Příspěvky: 66
Registrován: 10.06.2009, 21:56
Bydliště: celakovice

chlazeni paliva

Příspěvek od sr20det » 23.06.2009, 11:35

ted jsem ctel o tech detonacich a samozapalech, kazdy se snazi chladit plnici vzduch a napadlo me co tak chladit palivovou nadrz?
co na to rikate?

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od blázen » 23.06.2009, 11:44

chlazení paliva už se tu rozebíralo
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od raddy » 23.06.2009, 12:09

sr20det píše:ted jsem ctel o tech detonacich a samozapalech, kazdy se snazi chladit plnici vzduch a napadlo me co tak chladit palivovou nadrz?
co na to rikate?
chladenie paliva (budem hovorit vyhradne o benzine) je teoreticky ucinne v potlacani detonacii, prave tak ako chladenie vzduchu alebo chladenie samotneho motora. problem je v tom, ze v beznej zmesi turbomotora na maxime je 12 dielov vzduchu voci 1 dielu paliva, inak povedan zmes (AFR) je 12:1. cize palivo tvori len 1/12 zmesi. myslim ze teraz je uz jednoduchsie pochopit co ma viac zmysel chladit.
ale na druhej strane, su situacie ked je potrebne clhadit aj palivo a to hlavne ak je tlak paliva velmi vysoky, co znamena nadmerne zahrievanie paliva. na tento ucel sa samozrejme nechladi cela nadrz ale v palivovom okruhu je prietokovy chladic, podobny ako napr. chladic oleja, len s primeranou velkostou.

moj nazor je, ze ak ma niekdo taku konfiguraciu, kde je teplota paliva problem, treba zmenit typ paliva a to z benzinu na metanol alebo bioetanol (E85). Tieto paliva maju (prinajmensom) dve velmi zaujimave vlastnosti:
1, velmi velky odber tepla pri prechode z kvapalneho do plynneho stavu. pri motore, ktory bezi na metanol je bezne vidiet namrazu okolo vstrekov.
2, na rozdiel od benzinu sa pouziva ovela bohatsia zmes, niekde v rozsahu 6:1 pri metanole (kvoli odlisnemu stoichiometrickemu pomeru), to znamena, ze je v spalovacom priestore 2x viac paliva ako pri benzine. Chladenie palivom je ovela efektivnejsie a potlacenie detonacii ochladenim spalovacieho priestoru je radikalne. Nehovoriac o podstatne vyssom okt. cisle, alebo vykone (do zmesi je mozne dostat 2x viac paliva ako pri benzine a to pri korektnej zmesi) co je ale dalsia tema.


zaver by mohol byt, ze v beznych konfiguraciach s benzinom ako palivom a pri beznych tlakoch paliva (specialne ak sa bavime o ca18det) nema chladenie paliva marginalny vyznam pre potlacanie detonacii.

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od buky300zx » 23.06.2009, 12:18

OT:Raddy a preco na to nejazdim este ja? :D
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od raddy » 23.06.2009, 12:19

buky300zx píše:OT:Raddy a preco na to nejazdim este ja? :D
pretoze si stale nepostavil tu odpalovaciu rampu a nemas v kufri padak 8)

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od buky300zx » 23.06.2009, 12:20

:lol:
Ale teraz vazne.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od buky300zx » 23.06.2009, 12:25

Ale vlastne na co uz budem chladit ked mam IC jak hovado,cooling mist a este aj nitro co ma -72?Tak nic.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od raddy » 23.06.2009, 12:26

metanol je velmi agresivny voci hliniku a gume, toz vec prva.
metanol velmi rychlo viaze vodu zo vzduchu, toz vec druha.
metanol potrebuje min. 2x vacsie vstreky, toz vec tretia.
metanol je extremne jedovaty, toz vec stvrta (aj ked viem ze ochutnavat nebudeme)
edit: este jedna vec, metanol a etanol maju menej vyuzitelnej energie ako benzin v rovnakom objeme/hmotnosti, co znamena ze sa zvisi spotreba, ale nie je to nic kriticke.

inak su uz len same vyhody. je fakt ze kde benzin konci, tam metanol ci E85 len zacina, predzapal a tlak turba idu do inych dimenzii...ale v tvojom pripade by to naozaj bolo trosku predimenzovane...a hlavne, to co by robil metanol, uplne nahradi vstrekovanie vody/lieh, co je vlastne dodavka metanolu alebo etanolu s vodou do spalovacieho procesu. kludne sa moze vstrekovat cisty metanol na dosiahnutie max. vysledkov.

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od buky300zx » 23.06.2009, 12:28

Toz sa serem na to :!: :D
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
sr20det
user
Příspěvky: 66
Registrován: 10.06.2009, 21:56
Bydliště: celakovice

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od sr20det » 23.06.2009, 12:35

Tak uz je mi to uplne jasny.dik :wink:

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od Kentoya » 23.06.2009, 20:41

jinak k chlazení benzínu, není dobré chladit nádrž vydáš více energie než jsi schopen získat, ale v čechách je odzkoušen model kdy je použita neprůtoková lišta paliva která je ochlazena na cca -65 a palivo (benzín) je z této lišty vstřikován do válců, nárůst výkonu brutální, potlačení detonací brutální a dá se s tímto setupem ze seriových vstřiků 370 dostat výkon daleko za hranici 300hp, ale máme zde na foru člověka, který tvrdí že fyziku neojebeš a že ze vstřiků 370 se nedostaneš nad 300hp při standartním tlaku

tady máš raddy vysvětleno jak jsem chtěl dosáhnout při tlaku 3 bar v liště výkonu nad 300HP ze seriových vstřiků, jak jsi mě posledně urážel a dělal ze mě dementa, kdyby se na to nikdo neptal, tak by jsi do dnešního dne nevěděl že je to tak jednoduché, ale víc to komentovat nebudu piš si co chceš

Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od Design » 23.06.2009, 20:49

A franto mužeš ješte napsat jakym zpusobem se to chladi na -65?Diky
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od Kentoya » 23.06.2009, 21:00

CO2

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od raddy » 24.06.2009, 07:05

ach franto, to si mi vysvetlil velmi pekne, akurat to ma jednu chybu: chcel si....dostan a potom vysvetluj....nedokazal si zo seriovych vstrekov dostat vobec nic navyse, kde je tvoja chladiaca lista dnes? zase si seres do huby chlapce...

ad chladenie paliva pomocou CO2: musim sa nad tebou pousmiat, ako veris prvemu co si precitas na TF fore na v podstate akukolvek temu. bohuzial, je to tvoj jediny zdroj informacii a tvoje jazykove (ne)schopnosti ti nedovoluju urobit si o veci aj druhy nazor. to si myslis ze si aky expert, DEI ( http://www.designengineering.com/ )s tym robi biznis uz davno, ty si na nic neprisiel, len si opajcol co si videl a cital a predstav si, ze moc serioznych tunerov take nieco nepouziva (ale nech sa paci, referencie ako vzdy uvitam), aj ked je to ako ty hovoris tak brutalne (boze ty si ale jebko, ze brutalne :D ). nie, nie je to take brutalne a keby si sa kedykolvek dostal dalej od reci k cinom, tak by si na to prisiel aj sam. jedna vec su mudre reci, ktore mas ty tak rad a druha vec je prax. a takisto by si sa dozvedel cosi aj o negativnych strankach tohoto brutalneho sposobu zvysovania vykonu...(ale jasne ze su, si si snad nemyslel ze je to dokonale :D )

ad tvoj vykon z 370cc vstrekov: nikdy som netvrdil, ze pri tlaku 3bar nie je mozne dostat zo seriovych vstrekov vykon nad 300k. mozne to samozrejme a bez problemov je-pri tlaku paliva 3bar. mohol by si mi sem dat post kde som ti taketo nieco napisal? pri zvyseni tlaku paliva na 3bar je mozne dostat viac ako 300k z 370cc vstrekov naozaj v pohode, netusim preco by som s tym nemal suhlasit...zvis ho na 3.5bar a dostanes este viac, skus mozno vstreky znesu aj 4bar a kludne budes mat z 370cc vstrekov vykon 350k, co je na tom divne....aj bez co2 kokotin. ja sam mam tlak paliva 3.5bar, takze viem ze bez upravy ecu to nejde, ako by si to riesil ty, staci ak mi napises teoreticky?

precitaj si dobre po sebe co pise, v prvej polovici pises ze aky som blbec ked tvrdim ze nie je mozne dostat sa nad 300k pri SERIOVOM TLAKU a v druhej mi ides vysvetlovat ze si chcel pouzit 3bar... ano, mame tu cloveka, ktory tvrdi ze fyziku neojebe ani franto a ze seriove vstreky pri seriovom tlaku paliva asi tazko zarucia bezpecny vykon nad 300k...(ale kludne tam mrdni 100k nitro a potom mi sem napis ze kecam a ze z 370cc vstrekov ide dostat vykon nad 300k aj pri seriovom tlaku paliva)franto, tvoje prispevky su coraz viac schizofrenicke...a vseobecne to vyzera ze v poslednom case je u teba modne slovo mrazenie, brrr ide z teba taky chlad... :D
Kentoya píše:jinak k chlazení benzínu, není dobré chladit nádrž vydáš více energie než jsi schopen získat, ale v čechách je odzkoušen model kdy je použita neprůtoková lišta paliva která je ochlazena na cca -65 a palivo (benzín) je z této lišty vstřikován do válců, nárůst výkonu brutální, potlačení detonací brutální a dá se s tímto setupem ze seriových vstřiků 370 dostat výkon daleko za hranici 300hp, ale máme zde na foru člověka, který tvrdí že fyziku neojebeš a že ze vstřiků 370 se nedostaneš nad 300hp při standartním tlaku

tady máš raddy vysvětleno jak jsem chtěl dosáhnout při tlaku 3 bar v liště výkonu nad 300HP ze seriových vstřiků, jak jsi mě posledně urážel a dělal ze mě dementa, kdyby se na to nikdo neptal, tak by jsi do dnešního dne nevěděl že je to tak jednoduché, ale víc to komentovat nebudu piš si co chceš

Tady mas franto vysvetlene ze si mi vysvetlil velke hovno a pis si na to co chces :D a mas pravdu, je to naozaj velmi jednoduche...ano, chtel jsi, chtel...ale skutek utek, s tlakom 3bar by si to musel naladit a to by si si musel niekoho zaplatit...tak si radsej zostal na chtel..dementa robis zo seba svojimi recmi akurat tak sam.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: chlazeni paliva

Příspěvek od Kentoya » 24.06.2009, 20:51

vybočil a vycouval jsi z poslední hádky, byla o něčem jiném než píšeš, ale piš si co chceš a věř mi že to vše není jen z tuning fora a když se snažíš urazit i libora který to tam uvedl, no tak promin, ale zase sis nasral do huby jak je u tebe zvykem, vůbec netušíš s kým máš tu čest a nad kým tady ohrnuješ nos co se libora týká, ale klidně se navážej i do něj, on se neposere

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 155 hostů