Test benzínu Shell V-Power Racing 100 oktanů vs Natural 95

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
BAKALAKA
user
Příspěvky: 82
Registrován: 23.09.2006, 07:29
Bydliště: SR Lubina-sedlač pri Novom Meste nad Váhom

Příspěvek od BAKALAKA » 23.09.2006, 09:36

Sentinel píše:k tomu testu so 100okt. benzinom

dnes na prime v Autosalone testovali vplyv paliva na vykon motora a jazdne vykony.

1.auto - nejaky ropak,myslim ze to bol Nissan x-trail najprv naliali shel diesel a potom najaky kvalitnejsi shell diesel. rozdiel na 1km s pevnym startom bol minimalny a na brzde namerali o 2,4% vyzsi vykon

2.auto koktavka 2,0FSI,najprv naliali OMV 95 a potom OMV 100okt.
na kilometri bol rozdiel ovela vacsi ako s naftou,myslim ze zrychlenie na 100km sa zlepsilo o 1s!!! a celkovy cas bol tiez ovela lepsi.
na brzde bol rozdiel vo vykone viac ako 5%

zaujimave by bolo zmerat na brzde rozdiel medzi benzinmy na turbo-motore

da sa to pozriet tu ale mne ro nejde :(
http://www.prima-autosalon.tv/index.php ... lonu-cs-37
je to 38. diel

Ja lejem do tej mojej popelnice len V - Pover a zlepšil sa chod motora, trochu nabral na vykone a je lepšia aj spotreba.
91 black S13 - po vlastnorucnej GO motora, .. a dokonca funguje + Stage1

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 23.09.2006, 16:33

Ja by som to povedal tak. Ludia nechapu zmysel 100 oktanoveho benzinu. Tento benzin je vhodny na to, aby som mohol zvysit plniaci tlak u turbo-motorov bez rizika detonacii a u atmo-motorov pouzit vyssiu kompresiu.

Iny vyznam viacoktanove palivo nema. Ide cisto o to, ze umoznuje NASTAVIT motor na vyssi vykon.

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 23.09.2006, 16:42

přesně tak, leju ho do auta jen kvuli toho abych při současném nastavení motoru předešel předčasným detonacím,..do serioveho motoru bych to nelil, je to škoda peněz
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Sentinel
user
Příspěvky: 319
Registrován: 14.02.2006, 16:45
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sentinel » 23.09.2006, 17:56

pozrite ja som vam len podal informacie co vzysli z testu.

chapem ze benzin s vyzsim okt. cislom dovoli nastavit vyzsi tlak bez rizika detonacii

ale tie 100okt benziny sa nelisia iba okt. cislom ale aj aditivami ktore sa donho pridavaju a tie mozu sposobit lepsi chod motora.
blázen píše:..do serioveho motoru bych to nelil, je to škoda peněz
aj ja som si to myslel ale ako mi potom vysvetlis ze seriova koktavka mala o 1s lepsie zrychlenie so 100okt benzinom?

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 23.09.2006, 18:02

No nova oktavka moze mat ECU podobne ako Impreza a totizto ze meni predstih (a mozno aj bohatost zmesi a plniaci tlak) az na hranicu detonacii.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 23.09.2006, 18:08

presne tak...moderne ECU nastavuju predzapal dynamicky tak aby bol maximalny voci danemu palivu a podmienkam.

Uživatelský avatar
Sentinel
user
Příspěvky: 319
Registrován: 14.02.2006, 16:45
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sentinel » 23.09.2006, 21:08

aha,tak to uz ma logiku.
cize kedze na nasich autach nie je tak dokonala eci,mozem urobit to ze ked natankujem 100okt benzin tak si zvysim predzapal a tym padom budem mat vyzsi vykon a bez detonacii?
bude to mat rovnaky vplyv ako na tej skodovke?

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 23.09.2006, 23:36

Sentinel píše:aha,tak to uz ma logiku.
cize kedze na nasich autach nie je tak dokonala eci,mozem urobit to ze ked natankujem 100okt benzin tak si zvysim predzapal a tym padom budem mat vyzsi vykon a bez detonacii?
SNIŽIŠ nie zvyšiš :!: cas posuneš do LEVA!!
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 24.09.2006, 09:34

myslím že to napsal dobře zvýší

Uživatelský avatar
MaxX
user
Příspěvky: 1260
Registrován: 17.03.2006, 19:18
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxX » 24.09.2006, 10:12

Tak už se domluvte konečně nevím z toho teď ani hlavu ani patu!!! :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 24.09.2006, 12:08

já to napsal blbě,ale myslel dobře :?
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 11.11.2007, 10:56

Takze tu je test, ktory potvrdzuje to o com je V-Power Racing. Umoznuje take nastavenie motora pri ktorom by s normalnym benzinom dlho nevydrzal a tym dosiahnut vyssi vykon.

http://www.motec.com.au/fueltest/index.htm

http://www.motec.com.au/fueltest/ign.htm
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Příspěvek od vmille » 15.11.2007, 14:44

V-POWER přidá něco málo na spodku. Nějaký točivý moment navíc tam je. Větší Oktanové číslo = pozdější klepání motoru. Aby měl benzin větší oktanové číslo musí být čistší (méně olova,síry, vody) a můsí v něm být více aditiv.
Asi by bylo zajímavé to odměřit na brzbě ať se nehádáte... Mám to jen vyzkoušené na motorce, ktrerá jde na zadek skrásně za plynem, s 95 jí musím pomáhat. I na okruhu je ježdění příjemnější. Ale jsou to tak drobné rozdíly že se v autě dají těžko poznat.

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 15.11.2007, 15:18

už to tu psal raddy, výkon může vzrůst u novějších aut, které umí posouvat předzápal díky kontrole klepání..
složení W power racing 100oct je jiné jak u ostatních benzínů, je to speciální palivo vyráběné syntetickou cestou..dvousložkové..
nárust u našich SX je podle mě nereálný, pokud s ničím neposuneš..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 15.11.2007, 15:22

pani, na motore, ktory nema dynamicke nastavovanie predzapalu nesposobi palivo s vyssim oktanovym cislom vobec nic. a ak, tak skor pokles krutiaceho momentu, pretoze vysokooktanovy benzin (bezne cestne paliva) hori pomalsie ako nizkooktanovy, to je zmysel jeho odolnosti voci detonaciam (zvysenie okt. cisla sposobuje spomalenie horenia)
zmenu mozu priniest len aditiva, nic viac.
ina situacia je ked dokaze ECU nastavid dynamicky najvyssi mozny predzapal...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů