Stránka 1 z 3

Vysvetlíte mi nekdo neco o pružine na coiloveru?

Napsal: 04.02.2007, 11:33
od 935Baby
Obrázek

K čemu je dobrá ta nižší modrá pružina? To funguje jako dvoustupnova pružina? To znamena ze při menším zatížení v zatáčkách je v činnosti pouze ta modra a v ostře jetých zatáčkách začíná přužit i ta žlutá?

Napsal: 04.02.2007, 11:44
od Kentoya
nevyznám se v tom, ale vypadá to že ta modrá je na utlumení běžných nerovností na silnici, aby to auto nebylo jak kámen a ta žlutá to je to pravé ořechové

Napsal: 04.02.2007, 11:49
od 935Baby

Re: Vysvetlíte mi nekdo neco o pružine na coiloveru?

Napsal: 04.02.2007, 15:38
od kenivruh
935Baby píše: K čemu je dobrá ta nižší modrá pružina? To funguje jako dvoustupnova pružina? To znamena ze při menším zatížení v zatáčkách je v činnosti pouze ta modra a v ostře jetých zatáčkách začíná přužit i ta žlutá?
Presne ako pises. Modra je na drobne nerovnosti.

Napsal: 04.02.2007, 18:45
od Heini
Já mám zato ze je pouze k tomu když zvedneš auto ať to celí nespadne z horní misky. Vsadím se že když to dáš z heveru na kola tak se z cela zmáčkne. Já to tam mám taky a jinou funkci to nemá :?

Napsal: 04.02.2007, 18:46
od Heini
Co to je za podvozek a co to stálo ?

Napsal: 04.02.2007, 18:55
od Martin_534
Heini píše:Já mám zato ze je pouze k tomu když zvedneš auto ať to celí nespadne z horní misky. Vsadím se že když to dáš z heveru na kola tak se z cela zmáčkne. Já to tam mám taky a jinou funkci to nemá :?
mám stejnej názor

Napsal: 04.02.2007, 19:19
od 935Baby
Heini píše:Co to je za podvozek a co to stálo ?
Netusim, to fotku jsem nasel na www.few-rabbits.com (ted si nove rikaji www.driftforum.cz)

Každopádně to stálo hooooooodne :lol: Street Racer určitě bude znát odpověd.

Jelikož jsem ještě takový typ coilovru se dvěma pružinami neviděl, tak jsem chtel vědět jak to funguje.

Napsal: 05.02.2007, 22:07
od fajfka
cca 100 tis.

Napsal: 05.02.2007, 22:21
od Heini
Tak na to není co dodat..............

Napsal: 05.02.2007, 22:58
od 935Baby
Hmm, kazdej psal mam za to ze to je nejak...........

Je teda spodni pruzina urcite k tomuto:
Heini píše:Já mám zato ze je pouze k tomu když zvedneš auto ať to celí nespadne z horní misky. Vsadím se že když to dáš z heveru na kola tak se z cela zmáčkne. Já to tam mám taky a jinou funkci to nemá :?
????????

Co na to pánové od Kageki?

Napsal: 05.02.2007, 23:39
od street.racer
Takze panove... :-D
Hlavni keyword je trakce.
Ted si predstavte, ze jedete do prave zatacky.
-Pruziny na vnejsi strane (v tomto pripade na leve) se kvuli odstredive sile stlaci.
-Na pruziny na vnitrni strane (v tomto pripade na prave) ale pusobi opacna sila... Cili pokud by nebylo dostatecne predpeti (ktere se kolikrat nehodi na setup a zhorsuje pohodli), pruziny by tam v podstate jen tak navolno plavaly. Ale tyto helper springs, na kterych je normalne kdyz auto sedi na silnici predpeti, vyrovnavaji tuto "mezeru" a pomahaji aby pruziny stale fungovaly a tlaci vnitrni stranu k povrchu vozovky.

Shrnuto, k cemu je to dobre...
Zlepsi trakci na vnitrni strane a tim se zvysi rychlost prujezdu zatackou a do volantu prenese mnohem primejsi pocit trakce, ktera momentalne je na predni naprave.

Tyto helper spring se pouzivaji ve stavu ze jsou pri 1G (kdyz auto stojina kolech) zcela stlacene.

Samozrejme je tu i moznost tyto helper springs pouzit bez stlaceni, ale to se nedoporucuje, protoze...
Dejme tomu ze by tuhost helper spring byla K1, main spring K2 a soucet obou tuhosti K.
Na spocitani celkove tuhosti by se pouzilo 1/K=1/K1+K2.
V pripade kdybychom pouzili napr. 3kg/mm helper spring a 8kg/mm main spring, bude to
1/K=1/3+1/8=11/24 cili 24/11, tj. cca 2,18kg/mm. Coz je sice hezke, ze je to mekke a pohodle, ale v ten moment co se stlaci cely helper spring nadoraz (pri tehle mekkosti to neni nic tezkeho) se razem zmeni tuhost pruzin z na 8kg/mm, takze jizdni vlastnosti jsou fuc... To stejne plati o double spring rate springs.

Napsal: 05.02.2007, 23:40
od street.racer
Heini píše:Tak na to není co dodat..............
No je, TEIN je proti tomu spalek misto tlumicu :lol:

Napsal: 06.02.2007, 00:51
od Mirek
a cenovka takovych coilovers je jen 100k sada, nebo dovedete i neco dostupnejsiho, pro bezne pouziti, podobneho principu?

Napsal: 06.02.2007, 00:58
od street.racer
Mirek píše:a cenovka takovych coilovers je jen 100k sada, nebo dovedete i neco dostupnejsiho, pro bezne pouziti, podobneho principu?
Ale jo, treba na S13 se da neco okolo 80tis. vc. DPH.
HKS Hipermax II taky funguje celkem dobre i na bezny jezdeni, cenove dostupnejsi, kazdopadne na Ohlins to neni no..