Stránka 1 z 1

Utahovací momenty - hlava

Napsal: 28.07.2010, 12:32
od Petr.S14
Poraďte mi, jak a jakými momenty utáhnout hlavu s cometicem, tloušťka těsnění 1,2 mm
sériový těsnění se má utáhnout nejdřív na 39Nm, pak na 78 Nm, pak povolit, dotáhnout na 34Nm a pak na 44 Nm ale není to zbytečný u Cometicu?

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 28.07.2010, 13:33
od MYSAK
Ka to dotahoval jako v manualu a nakonec na 115 Nm ale uz v serii podle manualu mam ty momenty o dost vetsi nez ty

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 28.07.2010, 13:36
od Petr.S14
to je pochopitelný, když sr je celej hliník.. :o Jakmile budu vědět ty momenty, tak to půjdu složit :)

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 28.07.2010, 14:53
od jsadik
No je to daný taky šteftama, pokud máš serie, neutahoval bych to víc než je v manuálu, pokud máš jiný, musí to u nich bejt napsaný.

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 28.07.2010, 15:42
od blázen
u CA se dá jít na 120..pak se ten seriov šroub už kroutí.. ARP klidně 140-150Nm

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 28.07.2010, 16:24
od saigone
dvakrát to dotahovat a mezi tím povolit není zbytečný, líp si to sedne

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 28.07.2010, 16:52
od Petr.S14
i kovový?

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 05.08.2010, 21:02
od Bobeš
kovovymu to nevadí,taky si sedá.... udělěj to tak,jestli máš origo šrouby tak bych dal 10-15 nm vavíc

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 06.08.2010, 08:28
od kenivruh
Ja sa len tolko opytam, preco podla vas treba dotahovat hlavu viac ako pise nissan?

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 06.08.2010, 21:40
od Bobeš
Muj názor je že těsnění je přecejenom tvrdší než serie,proto by se mělo ho víc dotáhnout... na druhou stranu to je větší námaha pro srouby.... chce to kompromis...myslim že pár NM je asi optimál, asi by nevydržel 180nm to né... ale o něco víc než série jo....

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 07.08.2010, 09:54
od Petr.S14
Poradil jsem se s Heinim a udělal to na 39 a pak 81 a nechal to tak

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 08.08.2010, 23:25
od vmille
To asi nebude odbornik na motory. To ti ta hlava vzlitne. Poradne si precti manual.

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 09.08.2010, 08:17
od Petr.S14
v manuálu o cometicu nic nepíšou..
tak mi poraď, jak to udělat aby to fungovalo tak jak má? někdo říkal, že kovový těsnění je zbytečný přetahovat a pak povolovat...
mám to teda povolit a pak utáhnout na 47Nm poslední moment?

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 09.08.2010, 09:57
od blázen
cometic bych dotahoval naprosto stejně jako serii s tím,že bych ho nakonec dotahnul vic.. a po dalších 1000km bych ho dotahnul znovu..

Re: Utahovací momenty - hlava

Napsal: 11.08.2010, 13:35
od buky300zx
Ja mam VG.Mam celomedenne tesnenia a origo skrutky.
Dotahujem cca o 15Nm viac a len na jeden krat,nikdy som ich uz potom nedotahoval a tlacim 2Bar,ale vela ludi su tu odbornici,takze si sprav svoj nazor.
Podla mna treba dotiahnut o trochu viac ako je v manuali,pretoze netlacis(aspon si myslim) seriu tlak a to kovove tesnenie sa ti urcite nepodda ako origo.