funkce turbotimeru

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

funkce turbotimeru

Příspěvek od MYSAK » 13.02.2010, 22:24

co vsechno beznej TT dela? chci si udelat svuj tak premejslim co tam naprogramovat a jak.

muj plan. cas 1-10 minut krok by mel stacit po minute, po zamceni auta hlidani spinace dveri - pri otevreni zruseni odpoctu (nastaveni treba 20 sec aby se stih strcit klic do spinacky kdyby byla potreba) ulozeni posledni nastaveny hodnoty do pameti.. naky napady? :)

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od Mirek » 13.02.2010, 22:26

ses sikula, udelej turbotimer s cidlem teploty na olej...proc cas kdyz je lepsi nastavit optimani teplotu oleje pri ktere bude vypinat?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od MYSAK » 13.02.2010, 22:29

aby to k necemu bylo to by chtelo snimat teplotu oleje pod turbem a nevim pri jaky teplote to je optimalni chcipnout

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od Mirek » 13.02.2010, 22:30

podle me by stacilo ve vane v miste kde se vraci olej z turbiny....prijde mi to jako mnohem lepsi reseni nez fixni cas
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od MYSAK » 13.02.2010, 22:33

je fakt ze tam ma clovek jedinou jistotu ze to zdechne az kdyz je turbina vazne ochlazena.. ale nevim tu teplotu, a cas je jednodussi na program :D

Uživatelský avatar
raziel
user
Příspěvky: 241
Registrován: 02.06.2008, 19:02

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od raziel » 14.02.2010, 22:57

já vám nechchi do toho kecat, ale to že se nechává běžet motor je kvůli hřídeli a ložisku turba, které jsou rozpálené mnohonásobně NAD teplotu oleje (jak má olej třeba 90°C tak hřídel a kluzné ložisko má daleko více... když se to nechá běžet ne volnoběh bez "záběru" turba tak se hřídel hodně rychle ochladí na onu TEPLOTU OLEJE (dejme tomu těch zminovaných 90°C) > v žádném případě nejde o to, že za ty 3-5 minut vám VYCHLADNE olej - to se vší úctou není moc možné...:D proto jako dělat turbo timer který by po dosažení určité teploty vypnul motor (třeba u 75°C či 80°C - to by motor co běžel třeba na 105°C oleje potřeboval na ten volnoběh pořádnou rezervu benzínu :D
My project site:
Obrázek
http://www.raziel-project.tk

http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h


The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine


My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od Mirek » 15.02.2010, 00:03

zajimave..vsude pisou ze je to kvuli zapekani oleje v mazacim systemu a prepalovani oleje z duvodu vysoke teploty a zastaveni cirkulace oleje...asi nevi o cem mluvi

Jak je docileno toho ze ten olej co odteka z turba nema vyssi teplotu od te rozpalene hridele nez ten co je ve zbytku motoru? Nejaka specialni prisada co zabranuje prechodu tepla z kovu do oleje? Podle cidla to nejde, protoze dle tebe neni klesajici teplota oleje co jde z turba dostatecnym dukazem ochlazeni, kdezto kdyz budes mit turbotimer na 2 minuty, tak je to jasne..perfektne ochlazeno dukazem je.....a jo vlastne zadny neni :mrgreen:

Sorac ze to pisu jak pro blbce, taky jsi to tak napsal :mrgreen:

Zakladni problem bude ten ze si pletes pojem vychladnuti a snizeni teploty = zasadni rozdil
Jinak teda raziel nic proti, jen vracim stejnou minci 8)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
raziel
user
Příspěvky: 241
Registrován: 02.06.2008, 19:02

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od raziel » 15.02.2010, 01:24

co to je? :D

to co jsi napsal nemá hlavu ani patu - sice se teplo přenáší z kovu do oleje > atd ale nemůže mít olej stejnou teplotu v celém motoru jako vnitřek turba (máš tam snad chladič, množství oleje úměrné tlaku pod kterým projde atd - není možné aby 3,5 litrů oleje mělo třeba 150°C v celem motoru jen díky jednomu pár-cm"krychlových"-místu v olejové trase...
z toho co jsi ty napsal by olej mel v celem motoru pak tu samou teplotu co ona turbína (což fakt 80°C není.., ložiska atd...:D

nebo nechpu na co jsi narážel u toho co jsem psal- proto teď čti pozorně (očividně jsi vynechal pár mých spojek a řádků a to, o čem já psal (vůbec jsem nevysvětloval co se děje uvnitř > ale
moje pointa byla taková: že turbotimer nastavený na min. teplotu oleje aby vypl motor je hovadina - když nastavíš třeba na 80°C jako vypinácí teplotu- za jak dlouho ti ten olej klesne třeba ze 110°C stupňů na těch 80°C mi řekni? třeba v létě jak je 30°C ve stínu - schválně - jestli ty nemáš nějakou zázračnou přísadu že se tak stane v pár minutáach na volnoběh... ono by to zabralo totiž trochu déle...

pointa byla taková, že prostě je to nesmysl - jelikož se olej neochlazuje tak rychle - nechal bys auto běžet jen tak déle než 5 minut někde na parkovišti na sídlišti večer?... good luck pak s dobrým zabezpečením... (btw, v většine zemích (nevím jak tu ) je to i proti zákonu nechat auto běžet na volnoběh bez pozornosti řidiče (např ono sídliště, obchoďák pakroviště atd (nepočítá se okolí rodinneho domu, zahrada kde je vyhled na auto apod...

Myslím že kdyby to bylo tak geniální to mít zavislé na teplotě oleje tak by s tím některá firma už dávno přišla na trh a nevymýšlela Auto-funkce které fungují na základě počítání RPMs díky výstupu alternátoru a jeho napětí a následném vypočítání doporučené délky chlazení (jako Greddy třeba..


PS: jen malá rada pro vynálezce: nezapomeň tam udělat funcki že pokud někdo odblokuje ruční brzdu během toho načasování kdy běží motor, tak se motor vypne (je to kvůli případným zlodějům co se ti do auta vloupaj a chcou ti ho hezky připravené k jízdě šlouhnout (což je logicky i hodně lákavé... :D
(každý turbo timer to tak má (nebo ty lepší aspoň...
My project site:
Obrázek
http://www.raziel-project.tk

http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h


The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine


My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od blázen » 15.02.2010, 10:00

já když sem dvoukilu naložil tak sem měl na oleji přes 120st a po zastavení sem chladil na volnoběhu olej i turbo.. ten olej sleze hezky a turbo se taky dostatečně ochladí..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od MYSAK » 15.02.2010, 11:01

ochrana proti zlodeju je samozrejmost.. jinak mozna by stalo za to dodat ze cidlo teploty by bylo na vystupu oleje z turba, ne ve vane nebo v dapteru pod filtrem. Tam uz ta teplota snad znat bejt musi ne?

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od Mirek » 15.02.2010, 11:29

zkusim to teda podat jinak.

Rekneme ze dojedes, mas cidlo k tomu turbotimeru za turbem na odtoku. Cidlo pod filtrem ukazuje teplotu rekneme 110stupnu, cidlo na vystupu z turba ukazuje vim ja...130 protoze olej se ohriva od turbiny. Pokud bude ten TT nastaveny na to cidlo, a vypne v momente kdy je na vystupu z turba teplota napriklad 90, je to jasna znamka ze turbo je dochlazene, protoze olej uz nema co ohrivat. Co je na tom podle tebe nesmyslneho? Vetsina lidi ( kazdej kdo ma rozum a dela neco s motorem u SX) ma olejovej chladic.

K tomu ze to nepouziva zadny vyrobce...odpoved je jednoducha....klasicky TT je jednodussi na vyrobu, bude mit urcite vetsi spolehlivost, protoze variantu kterou tady resime my je potreba pekne odladit aby fungovala. Nicmene kdyz je mysak ochotny se do toho pustit, odladi se to, tak to muze fungovat perfektne.

Problem u klasickyho TT je ten ze nikdy nevis jestli je nebo neni dochlazene. Pokud se i s pouzitim klasickeho TT dochlazuje, vzdy klesne teplota oleje.....pokud neklesne, je tam neco co ho ohriva a nemuzes pak motor vypinat i kdyby mel bezet 5 minut misto 3
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
raziel
user
Příspěvky: 241
Registrován: 02.06.2008, 19:02

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od raziel » 15.02.2010, 20:58

já beru že nápad to je bezvadný - jenže krapet neohrabaný... to by chtělo když už tak mít více nastavení že třeba pokud je teplota oleje celkově 120 stupnu (třeba u filtru se sandwich plate) tak to nemůžeš mít implicitně nastavene at to vyplne vždy u 90i... to pobezi ne tri minuty (to ani s externim chladicem tak rychle neochladis...

a s tím že to "klasicky TT je jednodussi na vyrobu, bude mit urcite vetsi spolehlivost, protoze variantu kterou tady resime my je potreba pekne odladit aby fungovala" - v podstatě jsi řekl teď co jsem tu celou dobu resil - az na to, ze ne ze to bude snazsi na vyrobu (jeden podelany sensor na teplotu neni o nic snazsi nez snimani alternator output-u) - ale je to neohrabané prostě - ten olej co jde z turba do vany se tak nerozpálí aby to 100procentne ukazalo jaky hyc v tom turbu je! furt se to bude blizit hodnote namerene v celem motoru ... na tech par minut na volnobeh co ti to pobezi to je myslim dost na to abys mohl rict, jojo, je to schlazene uvnitr dost aby to nezapekalo olej uvnitr jak to prestane cirkulovat... máš tam navíc vodu k chlazení rovněž (to můžeš dát rovnou dva senzory jeden na olej vystup druhy na vodu... můžeš mít vše tak rozpálené, může být venku fakt hyc na slunku že ty odejdeš a to auto ti poběží ješětě než nakoupíš (bo v celem motoru se to ze 110 nebude chtit na 90 hnout ani za boha (i kdyz vnitrek turba ma uz davno blizko k tem celkovym 110 coz je pohodka... nemá se cenu stejne o tom hadat tady... ja budu tvrdit svoje a ty svoje.. at si vynálezce (mysak tusim) činí jak chce ...

ja to nestavim a nic takoveho bych na svoje auto nedal (já si v autě 5 minut radsi posedím otevru kapotu jak jsem tomu nalozil a pockam si u toho, nez aby mi to nejakej kolemjdouci parchant z nudy zkusil otevrit a i kdyz se to vypne stejne tak budu resit rozbite okno nebo vykradene auto.. neni to treba až zas tak dramatizovat tohle... - hlavni je jak tam olej a voda proudi bez zaberu chvili...

a pokud ma mysak ball-bearing turbo tak myslim ze tady tohle takhle dramatizovat a resit kazdy stupen je absolutne mimo misu pak uplne uz...
My project site:
Obrázek
http://www.raziel-project.tk

http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h


The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine


My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...

Uživatelský avatar
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od MYSAK » 15.02.2010, 23:04

turbo mam bez kulicek, ono pokud de o me tak mi taky neni uplne sympaticky nechavat bezici auto bez dozoru ale mam sedet v nem a cumet na hodiny? to si tam radsi ten TT dam. A pokud se mi podari nak rozume vyresit to snimani teploty tak treba muzu sedet v aute po ne uplne dravy jizde treba jen pul minuty ale s jistotou. Jinak k tomu chlazeni, urcite bych z TT dal vystup na saharu aby byla zapla po celou dobu dochlazovani

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od Mirek » 15.02.2010, 23:15

dneska jsme koukali s kenim, delaji se vetraky o prumeru 15cm (2ks na olejovej chladic akorat) s prutokem vzduchu 300CMF, takze by se dal chladit i ten neochladitelny olej, ackoliv si myslim ze k jeho ochlazeni za behu stejne dochazi :)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce turbotimeru

Příspěvek od MYSAK » 15.02.2010, 23:25

Dochazi, teplota se vyrovnava s teplotou ve zbytku systemu a pres vymenik s teplotou vody ktera je v klidu na nakejch 80-90°?

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 92 hostů