Stránka 3 z 3

Re: rb30det vs 2jz

Napsal: 06.09.2011, 23:19
od Awatar
tomita píše:
mara_m píše:pane tomita klidne si rejte ste mi vite kde a pokud umis cist tak nikde nepisu ze 2jz nebude bez udrzby ale ze se rozhoduju zda pouziju rb30det nebo 2jz co vydrzi vice me zajima a pokud nemas ktematu co rict tak sem nepis
Ja psal k tematu... :)
Ptat se co vydrzi vice, je jako zeptat se co je lepsi auto Porsche nebo Ferrari...neda se na to odpovedet..
Ja jen se snazil tady rict, ze je uplne jedno kterej z tech dvou motoru budes mit, zalezi predevsim na stavu - puvodne buhvi jakem (zustane v serii?..bude upraven..jak?) a pak na tom, jak se k tomu budes chovat a udrzovat. Je blbost si myslet ze si dovezu z UK 2JZ v kdo vi jakem stavu, hodim na to mega turbo a hned budu mit 600ps..a jezdit vysmatej non-stop.
Uz jsem zazil nejednoho rikat ze 1jz je supr, mega neznicitelny motor...aha..akorat ze 90% dovozu z UK jsou zdechliny (proc asi prodavaj??) :D

P.S.:jinak pro info...vlastnim oboje RB25 i 2JZ.
Ten 2JZ chci do Lexuse. :lol:

Re: rb30det vs 2jz

Napsal: 07.09.2011, 09:00
od tomita
2JZ mam uz ted dokonce 2, ale nechavam si oboje :albino:

Re: rb30det vs 2jz

Napsal: 07.09.2011, 14:42
od saigone
Netvrdil bych, že RB motory mají problém s přehříváním. Na RB30 jezdí stovky australanů a nikde jsem se o tom nedočetl, spíš jediná zmínka o přehřátí RB30 jsem viděl právě na driftworks a myslím si kdoví co tam na tom odflákli (nebo byla chyba materiálu, co já vim...) že se jim to přehřívalo. Podle mě to přehřívání je nesmysl. Spíš obecně větší problém je množství oleje v hlavě.
Když chceš stavět RB30, musíš vycházet z toho, že děláš něco na koleni (oproti 2JZ který je celkem dotaženější) a navíc většinou to bude jezdit v autě do kterýho to nepatří a předem s tim počítat, že to nebude mít dost dlouhýho ducha a brzo to lehne :blackeye: RB30 bývá většinou low-cost stavba - nemá to ostřiky pístů, olejová a vodní pumpa od výroby nebude mít kvality té v 2JZ, používaj se často původní písty a ojnice. Samo že lze koupit N1 vodní a olejová pumpa, nebo ještě lepší s větším průtokem a ostřiky pístů jdou navrtat. Jde koupit i mnohem lepší výztuha klikové skříně než má 2JZ. Nic není nemožné.
K těm stroker-kitům, OS giken dělá kit pro RB26 na RB30 za použití podložky mezi blok a hlavu a následné vyvložkování, ale radši to ani nehledejte, jestli si tou cenovkou nechcete zkazit odpoledne :D Spoolimports dělá stroker kit pro RB30 na 3,4 L ale cena taky nic moc :)
Ono jde postavit i RB s mnohem mnohem tučnějším blokem než 2JZ, když se použije blok z diesela RD28 (sice na tom neseděj uplně kanály, ale jde to udělat) ale už mi to přijde zbytečné,
Co já jsem četl tak amíkům na 2JZ odcházelo něco na hlavách, ale nevim co. Co se tak píše tak ono to 2JZ nemusí moc otáčky přes 7500.

Re: rb30det vs 2jz

Napsal: 07.09.2011, 16:31
od blázen
Spoolimports má velmi dobrý ceny oproti jiným prodejcům,ale je to čína. Dělají i 2litrový kit na CA18DET...kdyby někdo chtěl

Re: rb30det vs 2jz

Napsal: 07.09.2011, 16:56
od saigone
tak to jsem nezkoumal, jestli je to čína. Nepsal tam někde že je to made in AUS? Vyroběj třeba i jakoukoliv ojnici na zakázku.
Jinak k té převodovce GETRAG, stejna (nebo hodně podobná) je i v R34 GTR, jenom má ATTESA spojku.

Re: rb30det vs 2jz

Napsal: 07.09.2011, 17:14
od blázen
já to nenapsal jako rýpání,ale jako informaci,ale na SXOC jsem našel kdysi 2 projekty právě s CA20DET takže to je asi dobrá čína

Re: rb30det vs 2jz

Napsal: 07.09.2011, 17:28
od saigone
jasný, možná to dělaj v PRC. Na tu CA20 kliku jsem taky koukal, může být fajn. Ono co dnes není čína...

Re: rb30det vs 2jz

Napsal: 07.09.2011, 18:45
od mara_m
motor pude na go a i kdyz pouziju 2jz ci rb30 v tom cem to bude jezdit tak go motoru bude jen zlomek ceny 8) proto me zajima do ceho spis investovat par desitek az statisice kc u ceho bude veci uspech motor bude docela v zaprahu a dlouhodobe a ne abych kazdych 1000km delal go ale spis kazdych 2000km :D :D :D

Re: rb30det vs 2jz

Napsal: 07.09.2011, 19:26
od RUDIDRIFT
Inač som zabudol ze seriovka 2JZ ma problem z tesneni pod hlavov valcou od 80 až 120 tisic kilometrov vyfukuje tesnenie.Takže jednoznacne vymenit za nieco kvalitne kovane.A tomita ma pravdu :wink: každy motor vydrži nieco, zalezi od toho ako je o motor starano.RB30 aj 2JZ su legendarne motory co sa tíka Japonskej éri oba sa da nadupat nad 1000 koní.Asi by povedal že čo sa týka 2JZ su ovela drachšie kovane alebo aj seriove vnutornosti, Piesty, klukovka, ojnice a tak.A stroker ani nehovorim :shock: