Bredoku Bredoku, kdo se bojí, nesmí do lesa. Samozřejmě, že na zimu jsou zimní gumy podmínkou, na dvoukile zvlášť, a bacha na led. Zátěž do kufru, písek a lopatka a jede se. Dnes jsem si odjel cca 100km po silnicích II. a III. třídy, rozložení bylo posněžený led - sníh - břečka - mokro asi tak rovným dílem. Půl cesty jsem jel smykem, při každé akceleraci, zatáčce, brždění... Kde jinde získat průpravu na drift???
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Na Vysočině žiju asi tak dlouho, kolik má moje dvoukilo - 14let, a zatím jsem každou zimu odjezdil postupně se čtyřmi auty. První a poslední bylo s náhonem na zadek a ta druhá dvě na předek. Dvoukilo je díky výkonu a lehké zádi o dost víc přetáčivé, musí se opatrně s plynem, ale dá se toho zase využít ke sportovnější jízdě a elegantnímu projíždění zatáček. Tohle je moje pátá zima s 200sx a doufám, že proběhne nejmíň stejně tak úspěšně jako ty předchozí
P.S. určitě nejezdím jako pripos*aný, loni se mi povedly dvoje poloviční hodiny 180', ale měl jsem to pod kontrolou a "blbnul" jsem na široké rovné silnici, kde na kilometr daleko v obou směrech nikdo nejel. Pravidelně navštěvuju zasněžené letiště v Kámenu, vřele podobná místa doporučuju!!! Není lepší šance, jak se s autem pořádně sžít.
P.P.S. Umím si živě představit chudáky řidiče, kteří si jedou s vypětím všech sil 60, já je dojedu, na vhodném místě vyhodím blinkr, dvoukilo zamrská prdelí, opíše pár elegantních vlnovek a aniž bych opustil střed levého pruhu, za soustavného hrabání přeřadím a s pšouknutím BOVu zmizím 80-90-100km rychlostí. Jeden chytrák se mě dnes pokoušel napodobit (předjížděl po mně jednu Š120 jedoucí mimo město cca 50) s nějakou O2 s pražskou značkou, ale když jsem před zledovatělou zatáčkou, kterou jsem dvě hodiny předtím projížděl v opačném směru, podřadil 5-4-3 bez šlápnutí na brzdu, elegantně projel oblouček a pak jen ve zpětném zrcátku viděl, jak tam byl dlouhý a rychlý a při brždění chytil takového šmíra, že mu sotva stačila celá silnice, zklidnil hormony a jel zase tak, na kolik mu auto a síly stačily. Vysočina je zrádná, často se tu střídají povrchy, silničáři se věnují víc městu a dálnici a když si chci zajezdit, projedu si opatrně nějaký úsek, abych zjistil, co kde a jak můžu a pak si ho dám třeba 5x za sebou... Většinou zjistím, že jsem si mohl dovolit ještě o něco víc...
P.P.P.S. Rozhodně nejsem pro nějaký nebezpečný hazard na silnicích a čím jsem starší (a čím víc jsem do auta nasypal
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
), tím víc se bojím. Ani ne tak o sebe, ale o druhé. Snažím se počítat s tím, že ne každý je vyježděný a troufá si, nebo naopak - troufá si a není vyježděný... Kdo se na to necítí, ať prostě nejezdí nebo jen opatrně a pomalu, případně s jiným autem. Není to žádná ostuda, raději nejezdit nebo dojet později, ale DOJET, ne se někde (sám nebo s někým) rozmáznout. Nikdo z nás není superman, auta nejsou pancéřovaná a výrobce na ně nějak zapomněl namontovat tlačítka "back" nebo "restart level"...