Stránka 2 z 2

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 24.03.2013, 11:20
od holubrider
já kupuju v INOXU kousek před Brandýsem (Cihelna),trubky po metru a kolena maj taky po kusech,jen ti vyloupne potřebnej počet s igelitový folie :wink: cestou se dá zastavit i v Alfunu v Radonicích (Počernická) pro hliník kdyžtak,taky v pohodě obchod,trubky maj ale kolena asi ne.

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 26.03.2013, 19:42
od jifo
http://www.sportovniautodoplnky.cz/vyfu ... e-potrubi/

maj kolena,trubky i po 0.5m,redukce průměrů a neni to zas tak drahý.

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 27.03.2013, 01:28
od Erso33
jifo píše:http://www.sportovniautodoplnky.cz/vyfu ... e-potrubi/

maj kolena,trubky i po 0.5m,redukce průměrů a neni to zas tak drahý.
len ma znepokojuje clanok ku tym ruram :

"jedná se o tenkostěnné nerez trubky třídy AISY 304, tyto trubky jsou určeny pro stavbu vyfuku běžných sériových aut, pro extrémě upravené auta, kde je kladen požadavek na větší tepelnou houževnatost a kde je často celé potrubí až červené, je třeba zvolit nerez jiné jakosti"

nieco by mal vydrzat ten matros ked japspeed a podobne znacky z toho robia zvody, elbow, a komplet vyfuky...

ci?

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 27.03.2013, 18:33
od mara_m
ano protoze 304 ma Náchylnost k mezikrystalové korozi v oblasti tepelného ovlivnění (např.u svarů - CrC vznikají již od teploty 450° C ).

ji max pracovni teplota je 450 stupnu!!!!!!!!!!!!!

prodavaj ji pac se dá nadherne leštit

třeba 316 není náchylna na mezikrystalickou korozi špatně se leští a je taky do 450 °C

309 Je žáruvzdorná ( 1000°C- 1100°C).
ale Obrobitelnost obtížná a Křehne

ideální je 321
Austenitická chrómniklová ocel s přísadou titanu. Má zvýšenou odolnost proti korozi, zvláště proti mezikrystalické. Leštěním nedosáhneme vysokého lesku. Svařitelnost je velmi dobrá. Odolná do 800°C

problem u 321 je sehnat a sehnat v malém množstvi
na svody 321 na down pipe uz klidne 316 i kdyz je teplota vic jak 450°C nic tam neudela už

prasknuti svodu hned vedle svaru ma za nasledek 2 veci a to but meziristalicka koroze ( pouzitim 304 nebo sahnuti do nerezu cim kolik co kdy delalo ocel a tim nasledne kontaminace na nerez musis vzdy mit zvlast nastroje ...... ) dalsi vec proc to prdne jsou zapali podel svaru (to jest pri svareni vznikaj podel svaru zeslabene misto diky malemu mnozstvi pridavneho materialu to je podminene zrucnosti svarece )

kdyz to praskne mimo svar je to zpusobeno nevhodnim materialem nebo malou TL materialu pro danou aplikaci

snad to tak staci ..........

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 27.03.2013, 19:10
od jagy
Kde se da koupit 321 a co stoji? I u N/A svodu pocitam, ze tam ty teploty budou...

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 27.03.2013, 19:21
od jifo
Erso33 píše:
jifo píše:http://www.sportovniautodoplnky.cz/vyfu ... e-potrubi/

maj kolena,trubky i po 0.5m,redukce průměrů a neni to zas tak drahý.
len ma znepokojuje clanok ku tym ruram :

"jedná se o tenkostěnné nerez trubky třídy AISY 304, tyto trubky jsou určeny pro stavbu vyfuku běžných sériových aut, pro extrémě upravené auta, kde je kladen požadavek na větší tepelnou houževnatost a kde je často celé potrubí až červené, je třeba zvolit nerez jiné jakosti"

nieco by mal vydrzat ten matros ked japspeed a podobne znacky z toho robia zvody, elbow, a komplet vyfuky...

ci?
Nevim,jak hodláš extrémně upravovat svoje auto.Ale můj názor je ,že pro běžné úpravy je to dostačující.
Měl jsem svody na S14 z ebay,převařované na primeru turbo a za 3 roky neruply.Nevím,co to bylo za matřoš,ale byly leské jak psí kulky a made in china.

Podle mě by mohl být problém ve špatné směsi ,předstihu,kdy by se svody nadměrně zatěžovaly.
Ale píši jen svůj názor,nic jiného :)

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 27.03.2013, 19:47
od mara_m
jagy píše:Kde se da koupit 321 a co stoji? I u N/A svodu pocitam, ze tam ty teploty budou...
na to si posli poptavku do lega inox atd
ale turbo svody jsou horsi proc to by se nekdo mohl rozepsat vic znalej ja vim +- proc ale nedokazu to srozumitelne vysvetlit :mrgreen:

jifo vlasnosti materialu jsou dany stim nikdo nic neudela (neznamena ze cina nemuze bejt z 321 )
samorejme ze odladeni motoru ma na to vliv tak jako zda jsou omotane nebo ne taky podle toho jak dotycnej stim jezdi atd atd

dalsi problem je v roztaznosti materialu tl materialu atd atd proste 304 je nejhorsi nerez na vyfuk nachylnost na mezikrystalickou korozi tam je dost velika

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 27.03.2013, 20:16
od Erso33
mama pekne si to rozpisal... dik za info :)

ohladom extremnehych uprav, aj na serii na CAcku sa da elbow rozzhavyt do cervena tak to asi pojde kapanek cez 400°C... ci?
no ja som to uz studoval v tabulkach oceliarov a tiez som zhodnotil ze 321 je najvhodnejsia ale u nas sa da zohnat len v Italinoxe na objednavku dalsia vec ze bude stat snad 2x tolko jak 304... a ani v tom by nebol problem len predavaju to len po 3metroch a ja nestasnik som zrovna chcel vyrobit zuzovany priemer podla Raddyho clanku... takze len rury 3mx76,1mm 3mx70mm 3mx63,5mm a budem mat najdrahsi vyfuk v strednej europe... :D a ja vsetky rozmery potrebujem len 1m... jedyne ze by sme sa tu poskladaly traja... :D takze to pravdepodobne budem riesit cez sportovniautodoplnky.cz... ina cesta neni... :(

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 27.03.2013, 20:22
od Fil
Tam už ta potravinářská stačit bude, nějakou lepší bych dal akorát hned za turbo...

Re: Nerez trubky na výfuk

Napsal: 27.03.2013, 22:02
od Erso33
Fil píše:Tam už ta potravinářská stačit bude, nějakou lepší bych dal akorát hnyed za turbo...
No vidim to tak ze downpipe spravim s hrubkov steny 2mm a ostatne 1,5mm a bude to musiet stacit... :D