OT: Toyota Supra

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho » 21.01.2008, 15:09

evo400 píše:
Idaho píše:Do 550-600PS nepotřebuješ žádnou upravu ecu, portože EcU v podstate nic neřídí - jen palivo a předstih, obojí se dá obejít a ta ECU ti potom v podsate slouží jen k zobrazování dat na palubce, případen sledování chybových hlášení :D
¨


Asi se počůrám smíchy. A co jiného by měla ECU asi tak řešit než palivo a předstih ? Ano obejít jde, necháš ji v regále a dáš jinou. Jak chceš ale vyřešit to že je pomalá jak svině a dostává zkreslené údaje a výstupy z ní jen nějak modifikuješ?
Tohle fakt není cesta. Když už někdo nacpe statisíce do podvozku, brzd, kovaného motoru, turbokitu, palivové soustavy atd... tak by už mohl dát pár desítek tisíc i na ECU a sběr informací pro ni.
prober se, kdo tu řeší vražení statisícu do podvozku, motoru a turbokitu u 25let starého keplu? prober se a když už do nekoho chceš rejt tak rej v rámci tématu ( srovnání MK3 supry a 200sx co se týče investice )...

Každá odpověd, nebo komentář lze napsat nekolik zpusoby, bohužel ty si ve vetšine případů vybíráš takový, jehož cílem je komentovaého člověka co nejvíce zesměšnit a urazit. Nedivím se že vetšina těch co te plácá po ramenou o tobe v ustraní mluví tak jak mluví :(
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 21.01.2008, 15:17

pani, upozornujem vas, pokial neudrzite debatu v medziach slusnosti, bude ukoncena.
dakujem

Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho » 21.01.2008, 15:21

raddy píše:pani, upozornujem vas, pokial neudrzite debatu v medziach slusnosti, bude ukoncena.
dakujem
raddy nevidím co by bylo v tom co jsem mu řekl mimo meze slušnosti, pokud se nekteří jedinci neumí chovat je to jen a jen jejich problém - mylsím že jsem ve vší slušnosti reagoval na jeho přízpevek..

( a pro rejpaly - ten smazanej jsem napsal skoro stejne, odeslal, ale nezobrazil se, tak jsem psal znovu.. potom tu byly dva, tak jsem první smazal, protože ten druej toho obsahoval více, takže ten první nebyl smazán pro nejaké vulgárnosti či urážky. )
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 21.01.2008, 15:23

Idaho, nikoho som nemenoval, verim ze vsetci zucastneny pochopia co som tym myslel...

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 » 21.01.2008, 18:13

Idaho píše:
evo400 píše:
Idaho píše:Do 550-600PS nepotřebuješ žádnou upravu ecu, portože EcU v podstate nic neřídí - jen palivo a předstih, obojí se dá obejít a ta ECU ti potom v podsate slouží jen k zobrazování dat na palubce, případen sledování chybových hlášení :D
¨


Asi se počůrám smíchy. A co jiného by měla ECU asi tak řešit než palivo a předstih ? Ano obejít jde, necháš ji v regále a dáš jinou. Jak chceš ale vyřešit to že je pomalá jak svině a dostává zkreslené údaje a výstupy z ní jen nějak modifikuješ?
Tohle fakt není cesta. Když už někdo nacpe statisíce do podvozku, brzd, kovaného motoru, turbokitu, palivové soustavy atd... tak by už mohl dát pár desítek tisíc i na ECU a sběr informací pro ni.
prober se, kdo tu řeší vražení statisícu do podvozku, motoru a turbokitu u 25let starého keplu? prober se a když už do nekoho chceš rejt tak rej v rámci tématu ( srovnání MK3 supry a 200sx co se týče investice )...

Každá odpověd, nebo komentář lze napsat nekolik zpusoby, bohužel ty si ve vetšine případů vybíráš takový, jehož cílem je komentovaého člověka co nejvíce zesměšnit a urazit. Nedivím se že vetšina těch co te plácá po ramenou o tobe v ustraní mluví tak jak mluví :(
Víš problém bude jinde. To, že považuješ mou odpověd za nějaký osobní útok na tebe je samozřejmně tvůj problém. Vysmívám se všem co vidí auto moc jednoduše. Vysmívám se "čiptůningářů" ("máš čip ? já mám čip" atd...). Tvrdit vlastně něco ve smyslu, že ECU je v autě vlastně jen na to aby ti fungovala palubka je tak nehorázná kravina, že si nemohu vzpomenout jestli jsem někdy slyšel větší hloupost.
Mnohokrát jsem se přesvědčil, že stará letitá a prehistorická ecu je tím co ti vždycky zhatí plány. Jsou lidi co si stále myslí že vypodložkovat aktuator turba je to pravé ořechové, ale neřeší už co na to ecu, jestli mají dostatečně silnou pumpu, vstřiky, zda to vydrží ojnice, klika, spojka........

Takže vždycky když bude někdo tvrdit, jak udělá z 15-25let staré šunky, která měla původně 230PS a nyní tak 190PS , 400PS monstrum za 25tis korun, tak já se tomu budu smát až se budu za břicho popadat a v tomto ohledu je mi totálně ukradený co si o mně kdo myslí. Vůbec nezáleží ani na faktu zda by to auto bylo schopno takový výkone podat. Protože i kdyby mělo za 5tis Kč 500koní bude to pořád jen stará šunka která je nebezpečná už na místě a natož když by se rozjela s takový výkonem. Musíš brát věci víc komplexně a ne jen se upínat na jednu drobnost.

Srovnání investic MK3 a 200SX bude vycházet jednoznačně lépe ve prospěch pro 200SX a to už jen z důvodu, že 200SX je 4hrnek. Zádné další velké rozdíly nehledej. Každé auto má nějakou hranici kdy úpravy vychází vcelku zajímavě v poměru získaný výkon / náklady. Od této hranice se budto musí do auta nasypat nesmyslné prachy nebo se každou chvíli něco posere.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 21.01.2008, 18:39

mozno by bolo vhodne aby Idaho vysvetlil ako to s tou ECU myslel, pripadne dodal nejake prakticke ukazky, tiez ma to zaujima...

Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho » 21.01.2008, 19:08

raddy píše:mozno by bolo vhodne aby Idaho vysvetlil ako to s tou ECU myslel, pripadne dodal nejake prakticke ukazky, tiez ma to zaujima...
nikde jsem neřekl že ECU je jen k tomu aby zobrazovala udaje na palubce. Psal jsem doslova :
"...obojí se dá obejít a ta ECU ti potom v podsate slouží jen k zobrazování dat na palubce, případen sledování chybových hlášení.."
To co jsi řekl je proste vytržení z kontextu.
Pokud bys neco o MK3 vedel, pochopil by, karle, jak jsem to myslel.

Problém je v tom že jakmile dáš standalone do MK3 tak budeš mít problém s přístojovkou, nebude fungovat vetšiny ukazatelu a budíku, jelikož toy v te dobe blbla a i blbý signál cidla teploty ECU "překládá" pro palubku tudíž pokud potřebuju na palubce cokoliv zobrazit a používám jakýkoliv jiný řídící systém než puvodní ECU je takřka nemožné aby palubka ukazovalal cokoliv jiného než aktuální rychlost. Bohužel teploty, otáčky, i "blbou" kontrolku mazání spíná práve ECU. Pokouseli sjme se x-krát experimentovat se signáli z čidel a pouštet je přes jakýkoliv "translátor" do palubky, výsledek je že jakmile odpojíme ECU ( a nahradíme nečím jiným - abys mne zase nebral za slovo ) musíme vše natahat samostaně -přídavné budíky, kontrolky vse.. Proste přístrojovku ( krome tachometru, kontrolek blinkru a dálkových ) mohu vzít a zahodit - takto byla moje poznámka míněná.

jen jeste jedna poznámka at se toho zase nechytneš.. zkoušeli jsme runé měniče napětí ( nejsem elektrikář, tak ber co píšu s rezervou ) ale bylo mi řečeno - človíčkem co delá elektroniku profi - že pokud bych chtel aby ukazovalo vse co má, jde to udelat, ale každé čidlo by muselo být "překládánáno" ( měneno napětí? ) uplnej jiným koeficientem, navíc to "nefunguje lienárne" .. proste zkrátím - nejde natáhnout kabel od čidla k budíku, protože by musel být mezi nimi člen, který signál upravuje aby mu budík "rozumněl", bohužel pro každý by musel být jiný..

Věřím že to jiste pujde ale nezmám nikoho kdo by mi to udelal, a na zahraničních forech píší o samé - stačí projít odkazy spojené s instalací standalone..

Jediné v čem bude mít 200x navrch díky svému 4válci podle mne bude nižší pořizovací cena kováku ( teoreticky, protože Wiseco na 7MGTE stoji cca 14tis kč - nemám ponětí co stojí sada kováku na 200SX, ale v porovnání s celicou a dalšíma 4válcema je takřka nastejno, občas levnejší ), jinak střeva MK3 jsou stavená tak že 400PS vydrží v seriovém stavu ( o čemž jiste svedčí spousta majitelů po celém svete s tímto výkone stačí projít fora, kouknout se na setupy atd..).
proto si myslím že z hlediska výkonu je supra levnejší na upgrade pokud se to veme čiste na cílový výkon, otázkou ale zustane nakolik je ( teda spíš není ) konkurence schopná vuči SX se stejnou investcí ( které sice bude mít menší cílový výkon ale bude mít plus ve váze a obratnosti ).

Co se týče zvedání výkonu vs výdrž - předpokládal jsem že porovnáváme supru a 200sx po GO, nebo alepson v dobrém stavu, prootže potom je jedno zda se bavíme o 15-20let staré supře, SX nebo 2 roky starém aute, kterému nekdo nedal to co potřebovalo.

Pokud chceš brát šechno tak komplexne jako to vnucuješ me, mel by sji tady klukum rovnou napsat, žepokud nemaj v kapse pul míče na upravy 200sx at se do nich neserou a ty šroty prodaj..

Nikde jsme nepsal že není potřeba větší vstřiky ani silnejší pumpa, jen se proste prozatím do té investice vejdu. Každe auto má sve plusy a minusy, pokud si projdeš fora na MK3 zjistíš že toho bylo vyzkoušeno tolik ( možná více jak na MK4 ) že už cesty vyšlápnuté jsou , ví se jak, je jen otázkou za kolik ty veci seženu.

O tom v jakém je auto stavu se nemá smysl bavit, je jasné, že pokud auto nebude v dobrém stavu tak i kdybych do nej vrazil do uprav 300tis je mi to k ničemu jelikož to nevydrží.
Naposledy upravil(a) Idaho dne 21.01.2008, 19:20, celkem upraveno 1 x.
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů

Uživatelský avatar
otasTM
user
Příspěvky: 1746
Registrován: 27.12.2004, 20:35
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otasTM » 21.01.2008, 19:19

Idaho píše:pokud nemaj v kapse pul míče an upravy 200sx at se do nich neserou a ty šroty prodaj..
tak přesně to mi už kdysi bylo řečeno od jednoho nejmenovaného spolumajitele jedné nejmenované pražské tuning firmy....
jen proto že sem stál na benzínce na "jeho" místě tak sem hned schytal čočku že si tam s takovym šrotem vůbec dovoluju stát :roll:
sorry za OT ale tohle slyšim každou chvíli někde :violent1: tyhle lidi fakt zbožňuju

btw nijak to nemířím za nikoho z této debaty jen taková OT vsuvka :-D potřebuju si ulevit
Naposledy upravil(a) otasTM dne 21.01.2008, 19:20, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petr.S14
user
Příspěvky: 3741
Registrován: 03.03.2007, 10:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr.S14 » 21.01.2008, 19:20

ale kluci,nehadejte se, reste si to na icq prosím.
ObrázekObrázek
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 » 21.01.2008, 19:24

Idaho píše: Pokud chceš brát šechno tak komplexne jako to vnucuješ me, mel by sji tady klukum rovnou napsat, žepokud nemaj v kapse pul míče an upravy 200sx at se do nich neserou a ty šroty prodaj..
A ted naprosto bez emocí... schválně se zamysli a uvidíš že bude pro tebe dost těžké najít nějaký případ majitele 200SX který by měl nějak zajímavě zvedlý výkon a neřešil by pořád nějaké technické potíže.

To je to co se tu snažím presentovat. Naprosto nepředstavitelně mne štve auto co nejezedí, to mne přivádí k šílenství. Vědět jak by to mohlo jezdit, kolik by s tím mohlo být radosti a koukat se na to jak to stojí někde v garáži, protože se zase něco vysralo. Mám prostě rád auta co jezdí a proto dobře vím, že je potřeba jim dát co potřebují. Proto budu třeba raději jezdit 400PS autem které bude jezdit dva roky bez problému než abych se těšil na nějaký 800PS sen který ve finále stejně bude jen pro zlost. Proč se tedy upínat jen na něco tak malicherného jako je výkon motoru.

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 21.01.2008, 19:38

taky to nevidím tak jednoduše stím výkonem, ale můj názor je,že jednodušší je udělat 300k dvoukilo už kvůli tomu,že pro konfigurace pro tyhle výkony se dají koupit za malou cenu odzkoušené horsham chipy a fungují dobře. Bude to snadnější než stavět 7MGTE pro větší výkon aby to vykompenzovalo těch 300-400kg hmotnosti co má supra navíc.. Když se podívám kolik toho museli nainvestovat do té černé 470k MK3 tak to levné opravdu není.. tím nezavrhuju supru,chtěl sem si ji koupit.. ještě před dvoukilama
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 21.01.2008, 19:48

jedina vec ve ktere vam nerozumim je ta pomala ecu. jak muze byt ecu pomala? Mas ok motor na kterym vymenis turbo, pumpu vstirky atd a zajistis (chipnes ecu) aby byla smes i predstih ok. mas o 100hp vic a v cem je problem???

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 » 21.01.2008, 20:16

mikyc píše:jedina vec ve ktere vam nerozumim je ta pomala ecu. jak muze byt ecu pomala? Mas ok motor na kterym vymenis turbo, pumpu vstirky atd a zajistis (chipnes ecu) aby byla smes i predstih ok. mas o 100hp vic a v cem je problem???
Problém je v tom, že veškeré algorythmy v té ECU jsou stavěné na to, že máš ucpané sání (airbox s papírovým fitrem) a ucpaný výfuk (katalyzátor a úzké trubky). Otevřený motor však mění své parapetry podstatně rychleji než sériové "ucpaný". Když vyhodíš vše co brání motoru dýchat tak jsou prostě algorythmy té ECU už pomalé a ECU nestíhá reagovat na změny v motoru dostatečně rychle a právě při prudké změně parametrů v motoru se stává to, že se motor poškozuje tím že neběží v podmínkách ve kterých by měl. Například když prudce přidáš (po každém řazení) tak ECU načte hodnotu tlaku 0BAR a dá k tomu palivo a předstih, ale už opožděně protože v ten okamžik už tam bude 0,5BAR a na to zase ECU zaeraguje ale opět pozdě a to už tam je třeba 1,5BAR........ důsledkem toho je, že ti to třeba při těchto prudkých změnách má tendence klepat (detonovat) a to je jak známo většinou rychlý konec a proto i začínající tnedence k detonaci může znamenat značné snížení životnosti motoru. (Obvzlášt u MK3 kde zaklepe motor na klice i v sérii)

Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho » 21.01.2008, 20:39

blázen píše:taky to nevidím tak jednoduše stím výkonem, ale můj názor je,že jednodušší je udělat 300k dvoukilo už kvůli tomu,že pro konfigurace pro tyhle výkony se dají koupit za malou cenu odzkoušené horsham chipy a fungují dobře. Bude to snadnější než stavět 7MGTE pro větší výkon aby to vykompenzovalo těch 300-400kg hmotnosti co má supra navíc.. Když se podívám kolik toho museli nainvestovat do té černé 470k MK3 tak to levné opravdu není.. tím nezavrhuju supru,chtěl sem si ji koupit.. ještě před dvoukilama
je to otázka přístupu, nekdo koupí za 53tis Ic od greddy jehož učinná plocha je cca o 20% menší než plocha nejvetšího IC od saabtuningu za 4tis, ( nemluvím ted o učinnosti u te si nejsem jist) nekdo koupí bolt on vstřiky na MK3 za 45tis set, jinej si koupí vysokoimpedancní vstřiky od sardu za 13 tis sadu , atd.. ( mluvím o tom že nekdo dá za každou cenu "značkové" zboží a podle toho potom výsledná investice vypadá, přitom se dá sehnat jiné "značkové" - ted mluvím o SARDU, kterému osobne duveruji více jak RC - mnohem levnější.. ). Ona Drakova supra je vyšperkovaná to je pravda, bohužel pokud s ejukneš na jeho stránky ( www.toyotasupra.cz )a uvedomíš si že počítal ceny unvestice podle toho co tam prodává.. tak jsi zhruba na polovicní až třetinovou investici ( walbro 6tis, filtr KN za 6,5tis jehož reálná cena je na hranici 2tis atd.. ) proste když on tu supru stavel byly trosku jiné ceny než jsou ted..
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů

Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho » 21.01.2008, 20:45

ad klepání u MK3 v serii, vžd yje to dáno spatným přístupem - vetšinou jízda s fouklým tesnením, které e poseléze "odborne" opraveno fušerem, který bud z vlastní "zkušenosti" na golfech utáhne makovici na 60-70Nm, v lepším přéídae utáhne podle dílenského manuálu - hodnoty které si zjistí v tooyte - což je opet spatně, prootže toyota CR nemá aktualizovaná data v dokumentaci kMK3 a nejaké SOGI monenty ji také nic neříkají :)

POkdu se o MK3 dobře človek stará a dá ji co potřebuje, tak na klice nezaklepe - osoben znám dva majitele MK3 z DE - mají centrum na upravy MK4 u Essenu, brali ode mne 2JZ motor - jeden má na své MK3 přes 280tis km dokonces origo CT26 a druhý udajne ( jeho supru sjem nevidel ) přes 350tis bez generálky spodku. Jen každých 60-70tis km preventivně mění kliková a ojnicní ložiska ( podle aktualizované dokumetace toyoty DE ).
Druhý používá již kit od SP a oba jsou s výkonem mezi 300 a 400PS, seriová střeva ( ojnice, písty ).
Supra zaklepe jako každé jiné auto- pokud ji nedáš to co potřebuje - narozdíl od jiných aut je proste jen trošku vybíravější :D
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 79 hostů