Fotky z generalky Wankelu z Mazdy RX7 - Rocket Rotary :)

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Fotky z generalky Wankelu z Mazdy RX7 - Rocket Rotary :)

Příspěvek od 935Baby » 05.11.2006, 21:10

„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 05.11.2006, 21:41

a v čem je pointa?
jestli wankl někoho zajímá, tak díky tomu, že stavim auto v dílně rx7 klubu, tak můžu udělat nějaký spy fotos z český rx scény 8)
jinak kluci jsou schopný vyndat motor, kompletně rozebrat, složit a zandat do auta za víkend :lol:

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 05.11.2006, 21:54

Martin_534 píše:a v čem je pointa?
Pointa je pouze v tom ze jsem si myslel ze by Wankl mohl nekoho zajimat. Tot vše :wink: A ty fotky z generalky jsem nahodou nasel na UK foru, jinak se vice ci mene o Wankl moc nezajimam.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 05.11.2006, 22:15

no já to právě nečet, jenom jsem zkouknul obrázky :)

Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis » 07.11.2006, 16:01

no mne nahodou wankell zajima je to bomba ma sve slabe stranky v opotrebeni ale vzhledem ktomu ze nema kliku (pouze hnaci hridel) a nema ojnice tak si poradi i s maxi tlakem turba a je to fakt strela.
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 07.11.2006, 16:42

Elviiis píše:no mne nahodou wankell zajima je to bomba ma sve slabe stranky v opotrebeni ale vzhledem ktomu ze nema kliku (pouze hnaci hridel) a nema ojnice tak si poradi i s maxi tlakem turba a je to fakt strela.
Nooo to Ti nevim, pac u wanklu drzi kompresi mj. apex seals, ktere se uz samy o sobe celkem dost opotrebovavaji pri vyssich otackach a sport jizde... Samozrejme kdyz zvysis plnici tlak, tak se jeste mnohem zvysi namaha na apex seals, protoze cim vic rpm a cim vic tlaku ve spalovacim prostoru, tim vetsi pusobi sila, ktera pritlacuje apex seals k rotor hausingu. Samozrejme da to vyresit, ale musis vymenit apex seals napr. za 2 dilne keramicke... U kterych je co jsem cetl nesmirne dulezite zajet ten motor spravne aby si k sobe ty dily sedly. Resp. keramicky apex seals se neprizpusobi, musi se prizpusobit rotor hausing. Tady je problem akorat dlouhe zajizdeni, ktere kdyz se zanedba, tak muze byt zivotnost toho motoru az 3x kratsi.
A jen tam mimochodem... clovek, ktery v Japonsku stavi wankly do N1 zavodnich aut tvrdi, ze presnym sestavenim motoru (hlavne vsechny apex seals, corner seals) lze ziskat na 120PS wanklu az 60-70PS navic...

Kdybych se nekde mylil, necht me nekdo opravi. :)

mike
user
Příspěvky: 1040
Registrován: 12.04.2006, 23:08
Bydliště: jihlava----birmingham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mike » 07.11.2006, 17:34

klobouk dolu tomu mechanikovy ..a street racerovy tez ..znalosti neni nikdy malo ..

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 07.11.2006, 17:44

mike píše:klobouk dolu tomu mechanikovy ..a street racerovy tez ..znalosti neni nikdy malo ..
U me to je jen teorie, delat tohle v praxi dobre bude vyzadovat hodne zkusenosti... Nemluve o portovani, u wanklu je portovani zaroven i jako u bezneho motoru casovani ventilu... To spis pred lidma, kteri dokazi naportovat wankl aby to nebyl motor ktery je pouzitelny jen v urcitych otackach - klobouk dolu :P

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 07.11.2006, 19:05

mike píše:..znalosti neni nikdy malo ..
:lol:

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 07.11.2006, 21:49

znalostí je pořád málo

Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis » 14.11.2006, 08:40

To je samožřejmí že se opotřebý (lidově řečeno = ty anglický nazvi už mne serou) ty kundičky okolo rotoru ale to je věc se kterou počítáš pokud dáš do sériového pisťáku turbíčko a navalíš mu 1.2bar tak jeden burn aut s křižovatky a z motorku je reciklat. Zatimco rotační motor si s tím poradí jen jak si dobře napsal větší tlak více vystředí rotor a ten pak více tlačí na boční stěný a ta mrška mezi nimi se rychleji "ošoupe" ale jak jsi dobře napsal lze to "snadno" vyřešit. Hlavní výhodo je jeho velká ůčinnost a však velká žravost (1.3 150ps non turbo min 10 litru a živější jízdou 15 až 20 + až 1l oleje)
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 14.11.2006, 19:16

Elviiis píše:To je samožřejmí že se opotřebý (lidově řečeno = ty anglický nazvi už mne serou) ty kundičky okolo rotoru ale to je věc se kterou počítáš pokud dáš do sériového pisťáku turbíčko a navalíš mu 1.2bar tak jeden burn aut s křižovatky a z motorku je reciklat. Zatimco rotační motor si s tím poradí jen jak si dobře napsal větší tlak více vystředí rotor a ten pak více tlačí na boční stěný a ta mrška mezi nimi se rychleji "ošoupe" ale jak jsi dobře napsal lze to "snadno" vyřešit. Hlavní výhodo je jeho velká ůčinnost a však velká žravost (1.3 150ps non turbo min 10 litru a živější jízdou 15 až 20 + až 1l oleje)
Tlak nevystredi rotor, ale pritlaci apex seals k housingu (kdyz Te serou anglicke nazvy, tak obvodove utesneni ke pracovni plose skrine :D ).
Jinak samotny Wankel ma velkou ucinnost, ale je horsi ucinnost spalovaciho procesu, vzhledem tvaru spalovaciho prostoru...

Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis » 15.11.2006, 09:38

kua to je lepsi ten aglickej nazev a nebo tomu budme řikat "ty kundičky" vono je to kratší a lepe se to píše i říká :-) No co se tyče spalování to prej mazda vyladila u RX8 upravili umístění komor a časování a dostali tak při pokusech s dvou rotorove 1.3 non turbo 260ps čili tolik kolik ze stare koncepce (rx7) při stejném obsahu ale turbo. Aby snížili spotřebu a emise a zvýšili životnost udělali vetší obsah a snížili výkon (a na turbo se tayk vy...). No a tak maj 1.6 non turbo 220ps nebo kolik. Ale v tomto připadě bych raději sáhl po S200 2.0 240ps bez turba 9500toček zadohrab a jezdí za půlku toho co ta mazda :-)
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 117 hostů