Příspěvek
od mauglie » 26.08.2015, 16:51
Řekl bych, že téze o tom, jak je 200SX S13 zábavné atp jako auta za 300k je dost mimo. Kor když se chceš zlepšovat jako řidič, ty investice jdou k téhle ceně, spíše i nad rámec této ceny, aby to auto bylo opravdu funkční. Ale pro nezkušeného člověka, který nemá naditou peněženku a nechá si poradit/postavit auto od někoho zkušeného to je běh na hodně dlouho trať. Doporučuji jezdit na motokárách, zdaleka nejlevnější cesta jak se vyjezdit (chce to střídat místa a porovnávat, nejenom mezi sebou ale i mezi stroji konkrétní haly/místa) + samozřejmě nad tím přemýšlet a řešit i zajeté časy. A upřímně se to pak dá aplikovat do reality, člověk si cca udělá představu co vlastně i chce a jak chce, aby to auto fungovalo a proč.
S13 v dnešní době vesměs samé vraky, pokud nemáš štěstí nebo není známa "celá" historie. A když je pěkné, nechají si za ně lidi zaplatit (ale pozor, drahé se nemusí rovnat dobré).
Náhradní díly... v Nissanu ČR jich sice mají dost, ale jsou drahé. Nicméně ebay popř člen Jagy to jistí, popř vlasní iniciativa při hledání na internetu. Spotřební věci normální ceny... jinak náhradní díly jako jaké? Turbo nové vesměs na cokoliv přes 20k, repase cca 5000Kč u firmy, která ví co dělá, ale chce to hledat - tady na fóru pár tipů. Motor CAčko, jestli klekne, nejlepší řešení zřejmě sehnat SR20DET v nějakém rozumném stavu, celý swap tě vyjde na cca 40k. Postavit nové CAčko = chce to schopného čověka. Kde kdo řekne "jasně, není problém", ale vydrží třeba 20t km, kolikrát ani to ne.
Při koupi je dobré si zjistit mimo jiné i komprese motoru, když zaklepe a má dobré komprese, vesměs stačí vyměnit olejové čerpadlo (pokud je třeba) a lágry. Nicméně takto staré motory a po X majitelích, kteří každý lil jiný olej a v bůhví jakých intervalech, bývají dost zakarbonované, takže nejlépe rozebrat a celé vyčistit.
K věcem, které jsou třeba po koupi. Určitě výměna oleje, filtru, nejlépe i rozvodů (alespoň zkontrolovat, ať se nepřetrhne a následně se motor nepotká) a svíčky. Není od věci vyměnit náplně komplet (brzdovka, převodový olej, olej v diffu, servo). Zkontrolovat, jestli brzdiče nemají zarezlé pístky atp, zároveň jak jsou na tom kotouče a desky. Pak sledovat jak moc se ztrácí olej a jestli jde přes výfuk, pokud ne, pravděpodobně víka ventilů a gufera (zjistí se vizuální kontrolou - prodejce mohl motor omýt tak to nemusí být na první pohled patrné). Hodí se budík na tlak a teplotu oleje a i vody (Depo 4v1), boost budík (anebo elektronický boost controller - 2v1, aneb možnost změnit plnící tlak a zároveň plní funkci ukazatele). Obecně čím více blbostí v interiéru, tím více prostředků k rušení koncentrace při řízení a beztak nemáš šanci sledovat X budíků při ostré jízdě.